آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۲۳
اخبار خارجی
۱۶

فراخوان راهپیمایی ضدآمریکایی در ترکیه

مردم ترکیه به دعوت گروه های اسلامگرا و برای اعلام انزجار نسبت به حضور نیرو های آمریکایی در این کشور، به سمت پایگاه نظامی «اینجرلیک» راهپیمایی می کنند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مردم ترکیه 22 مهر به سمت پایگاه آمریکایی «اینجرلیک» تظاهرات می کنند. این تظاهرات که به دعوت گروه های اسلامگرا از جمله «مجمع جوانان مسلمان» صورت می گیرد، از مقابل مسجد بزرگ «آدانا» آغاز می شود و تا مقابل پایگاه مذکور ادامه می یابد. در بیانیه ای که از سوی پایگاه های خبری گروه های اسلامگرا از جمله پایگاه خبری «فجر» منتشر شد، آمده است: حضور قاتلان آمریکایی در خاک ترکیه (پایگاه اینجرلیک) شرم آور است و آنها باید خاک کشور ما را ترک کنند.

این فراخوان با محکوم کردن سیاستهای اشغالگرایانه آمریکا در عراق و افغانستان که منجر به کشته شدن ده ها هزار نفر از مسلمانان شده است، اضافه کرد: از جوانانی که حساسیت های اسلامی دارند، دعوت می کنیم که از سراسر کشور روز 13 اکتبر (22 مهرماه) در صحن مسجد مرکزی شهر «آدانا» در جنوب ترکیه حضور داشته باشند، تا راهپیمایی خود به سوی پایگاه اینجرلیک را آغاز کنیم.

این بیانیه افزود: سال ها است که قاتلان آمریکایی از پایگاه اینجرلیک استفاده می کنند ما طی این راهپیمایی خواستار اخراج سربازان آمریکایی از وطنمان خواهیم شد.