آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۲۳
شهرستان ها
۱۱

گنجینه نویسندگان استان اردبیل افتتاح شد

اردبیل- خبرنکارکیهان:

گنجینه کتاب نویسندگان استان اردبیل با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

این گنجینه با رونمایی از 800 نمونه کتاب ارزشمند از نویسندگان استان اردبیل در محل کتابخانه مرکزی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

استاندار اردبیل در مراسم افتتاح این گنجینه که با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی انجام پذیرفت گفت: رونمایی از 800 نمونه کتاب ارزشمند در قالب گنجینه کتاب نویسندگان استان نشان دهنده فرهنگ و تاریخ با اعتبار اردبیل است.

اکبر نیکزاد افزود: جمع آوری این کتاب ها کاری ارزشمند است و با این عمل نه تنها هنر هنرمندان ما حفظ می شود بلکه اثری ماندگار به نسل های آینده انتقال می یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم گفت: گنجینه کتاب نویسندگان اردبیل طوری طراحی شده است که ظرفیت غنی استان در حوزه آثار مکتوب به نمایش گذاشته شود تا بدینوسیله بتوان در نسل های آینده و جوانان و نوجوانان انگیزه ای مضاعف ایجاد کرد.

لازم به یادآوری است در این گنجینه آثاری از نویسندگان استان اردبیل مانند محقق اردبیلی، آیت ا... مشکینی، امیرحسین فردی، محمدرضا بایرامی، میرزا صادق متخلص، جعفر ابراهیمی، رضا سیدحسینی، حسن احمدی کیوی، داوود غفارزادگان، دکتر جابر عناصری، عمران صلاحی، عبدالله توکل، جلال الدین حسین بن شرف الدین عبدالحق اردبیلی متخلص به الهی اردبیلی جمع آوری و در اختیار محققان و علاقه مندان قرار گرفته است.