آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۲۳
شهرستان ها
۱۱

جشنواره تئاتر استان اردبیل با معرفی نفرات برتر پایان یافت

اردبیل- خبرنگار کیهان:

بیستمین جشنواره تئاتر استان اردبیل با معرفی نفرات و گروه های برتر به کار خود پایان داد.

در این جشنواره پنج گروه نمایشی از شهرستان های اردبیل، پارس آباد، بیله سوار و خلخال در مدت سه روز به روی صحنه رفتند که در پایان براساس رای هیئت داوران در بخش پوستر و بروشور دیپلم افتخار و جایزه نقدی سه میلیون ریالی به صابر مخبری طراح پوستر نمایش «چند گلوله بعد» تعلق گرفت. در بخش موسیقی دیپلم افتخار به گروه موسیقی نمایش «یک قطره خون» از پارس آباد مغان اهداء شد، در طراحی لباس نیز دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی سه میلیون ریالی را ناهید گیاهچینی طراح لباس نمایش «ستاره ها به همه چشمک می زنند» از آن خود کرد.

هیئت داوران جایزه سوم بازیگری زن را به اکرم حاج حسینی بازیگر نمایش «چند گلوله بعد» و جایزه رتبه دوم این بخش را به سایه عباس پور بازیگر نمایش «ستاره ها به همه چشمک می زنند» اهدا کرد.

براساس رای هیئت داوران، عنوان بازیگر زن منتخب نقش اول به کسی تعلق نگرفت در بخش بازیگران مرد، حسن سعیدی با نمایش «فقط ده دقیقه» رتبه سوم، عباس جاهد با نمایش یک قطره خون رتبه دوم و یوسف دادجو با ایفای نقش در نمایش دور دنیا در هشتاد روز رتبه اول را به دست آوردند.

هیئت داوران جایزه سوم کارگردانی را به سید رزاق صفوی کارگردان نمایش «ستاره ها به همه چشمک می زنند» و جایزه دوم را به جابر فتحی کارگردان نمایش «دور دنیا در 80 روز» از شهرستان بیله سوار مغان و جایزه اول این بخش به همراه دیپلم افتخار را به علی محمدزاده کارگردان نمایش «یک قطره خون» اهداء کرد.

هیئت داوران به دلیل ضعف ساختاری، محدودیت آثار ارائه شده و غیربومی بودن نویسندگان شرکت کننده هیچ اثری را در بخش نمایشنامه به عنوان اثر برتر انتخاب نکرد.

همچنین نمایش یک قطره خون به کارگردانی علی محمدزاده از پارس آباد به عنوان اثر برتر برگزیده این جشنواره معرفی شد.