آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۲۳
حوادث
۱۵

سردار رادان: برخی اقدامات در بازار ارز قماربازی است

جانشین فرمانده ناجا ضمن تشریح برخی از اقدامات پشت پرده نوسانات بازار ارز از شناسایی متخلفان در این حوزه خبر داد.

سردار احمدرضا رادان درباره مباحث مطرح شده پیرامون اقدامات خلاف عده ای و تاثیر آن بر نوسانات بازار ارز گفت: نابسامانی بازار ارز صرفا به دلیل وجود این افراد نیست و دارای بخش های مختلفی است که من تنها می توانم در مقوله خودمان در پلیس وارد شوم.

به گفته رادان بخش هایی از این نابسامانی ها قطعا مربوط به تخلفات عده ای است، اما نمی توان گفت که صرفا این اقدامات توسط آنان انجام شده است.

وی با اشاره به جلسه چندی پیش که در وزارت کشور پیرامون این موضوع برگزار شده بود گفت: در این جلسه به جمع بندی خوبی رسیدیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه اقدامات متقلبانه، متخلفانه و مجرمانه در این حوزه به وجود آمده است به ایسنا گفت: همیشه وقتی یک بستری ایجاد می شود، عده ای متخلف و مجرم نیز خودشان را به این بستر می چسبانند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تشکیل کارگروه هایی برای شناسایی این افراد گفت: کار شناسایی رو به اتمام است و تحقیقا می توان گفت که اکثر متخلفان و مجرمان در این موضوع شناسایی شده اند که البته زیاد هم نیستند، اما معتقدیم که حتی یک نفر هم زیاد است.

وی با اشاره به این که برخی از اقدامات انجام شده در بازار ارز به نوعی قماربازی است گفت: متاسفانه این عده بدون این که پولی را به شکل فیزیکی جابجا کنند با بالاو پایین کردن 100 تومان، 20 تومان و 200 تومان قیمت ها مانده موجودی را میان خودشان تقسیم و به نوعی قماربازی می کنند.

جانشین فرمانده ناجا به شهروندان قول داد که متخلفان بازار ارز را جمع آوری می کنند.