آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۲۳
خانواده
۷

افراد متدین زندگی آرام و شادتری دارند

رئیس هیئت مدیره بنیاد صیانت از تحکیم خانواده با بیان اینکه افراد متدین زندگی آرام و شادتری دارند می گوید: طلاق در بین افراد افرادی که دارای باورهای مذهبی قوی هستند یک پنجم دیگر خانواده هاست.

مجید ابهری، با بیان اینکه طلاق در بین خانواده های مذهبی کمتر دیده می شود، اظهار می دارد: با توجه به پژوهش انجام شده بین 4500زوج در آستانه طلاق یا جدا شده در تهران، رشت، اصفهان، ابهر و کاشان، این نتیجه حاصل شد که طلاق در بین افرادی که دارای باورهای مذهبی قوی هستند، یک پنجم دیگر خانواده هاست.

زنان دارای باورهای دینی به دلیل داشتن صداقت و تقید به دستورات دینی در اجرای وظایف همسری، مادری و حرکت های رفتاری در چهارچوب دستورات دینی دارای زندگی آرامتر، شادتر، و مستحکم تری از زنان دارای باورهای دینی کمتر هستند.

مردان دارای باورهای دینی نیز در اجرای وظایف، صداقت و وفاداری در زندگی، پاک نگه داشتن روابط زناشویی و اجرای وظایف شوهری براساس محورهای دینی موفق هستند و نسبت به دیگر مردان زندگی بهتری دارند.

در این پژوهش نقش مادیات، پول، زیورآلات، بزرگی خانه، سفرهای تفریحی، چشم و هم چشمی و حسادت مورد ارزیابی قرار گرفته است و زنان دارای باورهای دینی موارد فوق را دلیلی بر خوشبخت بودن ندانسته و آنها را شرط دوام زندگی نمی دانند.

رعایت حقوق زن یا شوهر، احترام والدین همسر به طور متقابل نیز از محورهای مورد ارزیابی بوده است که خانواده های مذهبی با رعایت اصول گفته شده دارای زندگی شادتر می باشند؛ در این میان زن یا شوهران تحصیل کرده، تحصیلات عالی را دلیل مناسبی برای خوشبختی و دوام زندگی ندانسته و به جای آن تفاهم و صداقت را بهترین عامل خوشبختی بیان کرده اند.

زشتی طلاق، روابط فراتر زناشویی در بین خانواده های دارای باور دینی و اعتقاد به صبر در مشکلات، توکل و اعتماد به لطف الهی برای اصلاح و بهبود زندگی از فاکتورهایی است که باعث بهبود زندگی این افراد شده است.