آرشیو یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۷۶۶۲
بین الملل
۱۷

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب کرده است. این تحریم ها در حالی توسط اتحادیه اروپا به تصویب رسید که سازمان ملل در مورد پیامدهای این تحریم ها بر زندگی مردم، هشدار داده بود.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، این اقدام روز جمعه اتحادیه اروپا در نشست فردای وزرای خارجه در لوکزامبورگ تصویب نهایی می شود.

به گفته دیپلماتهای اروپایی، اقدامات جدید بخش بانکداری، صنایع و کشتیرانی ایران را مورد هدف قرار داده است.تحریم های جدید معامله گران اروپایی را مجبور می کند که پیش از هر گشایش اعتبار و تامین مالی در هر معامله ای با ایران از دولت های متبوع خود مجوزهای لازم را کسب کنند.

این اتحادیه همچنین برخی از دولتهای عضو خود را از فروش فلزات و گرافیت از ترکیبات فولاد به ایران منع کرده است. همچنین ایران از دستیابی به اطلاعات چگونگی ساخت کشتی ها، تکنولوژی ذخیره سازی نفت و نصب پرچم کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ارائه خدمات طبقه بندی شده محروم شده است.

بر اساس این اقدامات جدید، اتحادیه اروپا دارایی های 34 شرکت ایرانی را مسدود کرده است.این اقدام جدید اتحادیه اروپا به نوعی سرپیچی از اظهارات اخیر دبیر کل سازمان ملل درمورد پیامدهای انسانی تحریم هایی است که پیش از این اعمال شده است.