آرشیو یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۷۶۶۲
سیاسی
۳

خط قرمز

دستگیری اعضای بی بی سی در تهران

به گزارش مشرق یک مرکز تهیه و ارسال عکس و فیلم برای شبکه بی بی سی در بلوار فردوس تهران شناسایی و اعضای آن دستگیر شده اند. اعضای این خانه تیمی آموزش های جدیدی را جهت تصویربرداری از ناآرامی ها و ارسال آن به خارج کشور دیده بودند. این افراد در حال ارسال تصاویر ناآرامی در چهار راه استانبول دستگیر شدند.

بازی خراب کن اصلاحات!

به گزارش مشرق چند تن از اعضای مجمع روحانیون از محمد خاتمی خواسته اند با محمدرضا عارف صحبت کرده و وی را نسبت به نیامدن در انتخابات ریاست جمهوری متقاعد کند. خاتمی این در خواست را در حالی نپذیرفته که اعضای مجمع روحانیون به عارف لقب «بازی خراب کن» داده اند.

افشای کتابی درباره فساد منافقین

به گزارش مشرق یکی از افسران امنیتی فرانسه که مسئول ارتباط گیری با گروهک منافقین بوده است، اخیرا کتابی را تحت عنوان«سارق روح» منتشر کرده است. «آنت وان گسلر» که پس از مشاهده حجم فساد گسترده شورای مرکزی بویژه مسعود رجوی از مسئولیت خود استعفا داده، در کتاب خود ضمن ارائه اسناد متعددی از فساد رجوی، مصاحبه های میدانی نیز با منافقین بریده نیز انجام داده است. وان گسلر که موفق نشده کتاب خود را در فرانسه منتشر کند به ناچار آن را در سوئیس منتشر کرده است.

سوابق عجیب یک دلال ارز!

به گزارش مشرق در سابقه یکی از بزرگترین دلالان ارز که اخیرا دستگیر شده است مواردی چون تحصیلات ابتدایی، شاگردی نانوایی، رانندگی تاکسی و چهار فقره پرونده قضائی همچون جعل و کلاهبرداری دیده می شود. در فروردین امسال وی مجوز یک صرافی را نیز دریافت کرده بود.

طرح استیضاح خلیلیان به هیئت رئیسه رسید

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با تایید تحویل طرح استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی به این هیئت، اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی با 35 امضا تقدیم هیئت رئیسه شده است.وی همچنین درباره زمان اعلام وصول این طرح در صحن علنی، ابراز بی اطلاعی کرد.سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به طرح سئوال از رئیس جمهور که با 102 امضا به این هیئت واصل شده، تصریح کرد: هیئت رئیسه با توجه به اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور درباره نوسانات بازار ارز بوده، آن را فقط به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده است.