آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

رئیس تبلیغات اسلامی کاشان: هیئت های مذهبی مراقب رواج بدعت ها و خرافات باشند

کاشان- خبرنگار کیهان:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اظهار کرد: رواج بدعت در شعائر مذهبی کاری است که بیگانگان آن را ساماندهی می کنند و هیئت های مذهبی مراقب رواج خرافه و بدعت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالصاحب حسینی اظهار کرد: در برخی از جلسات هیئت های مذهبی، اقدام به کفرگویی و انحراف از مسیر اصلی عزاداری شده و مرتکب تهمت و افترا به دیگران و بدعت گذاری در دین شده اند.

وی با اشاره به اینکه این هیئت ها به طور صریح به جای نام خدا از نام حضرت علی(ع) استفاده کرده و غلو در دین کرده اند، بیان داشت: غلوکنندگان در دین افرادی بودند که حضرت علی(ع) با آنها برخورد شدید داشت.

به گفته وی، برگزاری اربعین برای حضرت علی(ع) و یا توسل به امامزادگان به جای توسل به ائمه معصومین(ع) در ماه مبارک رمضان امسال از جمله موارد انحراف در عزاداری ها به شمار می رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: برای برگزاری جلسه مدح و ذکر امام علی(ع) نه تنها مخالفتی نیست، بلکه پشتیبانی هم می شود اما برگزاری مراسم اربعین برای ائمه اطهار به جز امام حسین(ع) نه تنها عزاداری و ذکر نیست، بلکه رواج بدعت است.

وی، برگزاری مراسم اربعین را فقط ویژه امام حسین(ع) دانست و افزود: اگر بنا بود برای حضرت علی(ع) مراسم اربعین گرفته شود، پیش از این توسط امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و دیگر ائمه برگزار شده بود.

حسینی یادآور شد: برگزاری اربعین امام حسین(ع) در کشورهای اسلامی به نمایش گذاشتن عظمتی است که این روز از آن بهره مند است.

وی خواندن زیارت امام حسین(ع) را از نشانه های شیعه در روایات اعلام کرد و ابراز داشت: برگزاری اربعین برای سایر ائمه اطهار، بدعتی برای تحت الشعاع قرار دادن اربعین سیدالشهدا(ع) است.

وی از برگزاری پنجمین جلسه آموزشی برای مسئولان و اعضای هیئت های مذهبی شهرستان با استفاده از اساتید حوزه علمیه قم برای پیشگیری از بدعت ها خبر داد و بیان داشت: انتظار می رود برگزاری کلاس های آموزشی بتواند عزاداری ها را در مسیر اصلی قرار دهد تا عزاداری های سیدالشهداء(ع) تحت الشعاع مسائل سلیقه ای، بدعت ها و انحرافات قرار نگیرد.