آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
اخبار اقتصادی
۴

سازمان حمایت مجوز افزایش قیمت روغن خوراکی را صادر کرد

سرپرست معاونت کالاهای مصرفی سازمان حمایت گفت: روغن نباتی 17 درصد مجوز افزایش قیمت گرفت.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: صنایع روغن نباتی درخواست افزایش قیمت 25 تا 28 درصدی داده بودند که با افزایش قیمت 17 درصد موافقت شد.

وی افزود: این افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و بسته بندی است.

سرپرست معاونت کالاهای مصرفی سازمان حمایت گفت: روغن خام نیز از قیمت 1810 تومان به 2000 تومان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران افزایش قیمت داشته است که اگر این موضوع صحت داشته باشد این 17 درصد نمی تواند پاسخگوی صنایع روغن نباتی باشد.

به گزارش فارس، با تصویب این افزایش قیمت، قیمت روغن نباتی از مهرماه سال 89 تاکنون 4 بار افزایش یافته است.

عباس قبادی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در پاسخ به این سوال که سازمان حمایت اعلام کرده است علت افزایش قیمت روغن، افزایش قیمت روغن خام توسط این شرکت است، گفت: ما با مجوز سازمان حمایت روغن خام را گران کرده ایم.

قیمت جدید انواع روغن خوراکی

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی از موافقت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت روغن خوراکی خبر داد.

ابوالحسن خلیلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موافقت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت انواع روغن خوراکی گفت: قیمت چهار محصول روغن خوراکی پرمصرف شامل روغن بطری 675 گرمی، بطری 810 گرمی، حلب پنج کیلویی و حلب 16 کیلویی به ترتیب 1100، 2700، 17 هزار و 750 و 48 هزار تومان تعیین شده است. به گفته وی متوسط افزایش قیمت روغن خوراکی 17 درصد بوده است.

دبیر انجمن صنابع روغن نباتی افزود: در شش ماهه نخست امسال تولید روغن خوراکی در کشور با کاهش چهار درصدی بالغ بر 702 هزار تن شد.