آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
دریچه ای به جهان
۱۲

سانسور سخنرانی سید حسن نصرالله در رسانه های صهیونیستی

رسانه های رژیم صهیونیستی تنها بر قسمت هایی از سخنان «سیدحسن نصرالله» شامل ایرانی بودن هواپیما، برعهده گرفتن مسئولیت عملیات و تکرار آن در آینده تکیه کردند.

براساس گزارش منابع خبری لبنان، طبق دستور مسئولان رژیم صهیونیستی، این رسانه ها از ارائه توضیحات اضافی در مورد سخنان سیدحسن نصرالله خودداری کردند.

شماری از کارشناسان و تحلیلگران رژیم صهیونیستی حتی از ارائه دیدگاه های نظری و مکتوب از طریق رسانه ها یا سایت های اینترنتی خودداری و تنها به پوشش رسانه ای سخنرانی دبیرکل حزب الله، اکتفا کردند.

یک کارشناس نظامی صهیونیست نیز درباره سانسور این خبر از سوی رسانه های عبری زبان گفت: مقامات اسراییل تمایلی به شنیدن این سخنان توسط مردم ندارند و به عبارت دیگر، سکوت کامل رسانه ای در اسراییل حکم فرما شده است.

برخی از رسانه های خبری رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته با توجه به تکنولوژی بالای به کار رفته در این هواپیما، در مورد کشور سازنده هواپیما شک و تردید داشتند، ولی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دقایقی قبل از آغاز سخنرانی سیدحسن نصرالله، حزب الله را مسئول عملیات پروازی این هواپیما با همکاری ایران اعلام کرده بود.

شاخه نظامی گروه های مقاومت فلسطینی هم در بیانیه ای، ضمن تبریک موفقیت چشمگیر رزمندگان حزب الله در راستای رشد و پیشرفت قدرت نظامی، مقاومت، پروازه هواپیمای شناسایی بدون سرنشین در آسمان فلسطین اشغالی را گامی بسیار مهم و موفقیتی بی نظیر در تاریخ دفاع مقاومت در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

در این بیانیه آمده است: پیشرفت بی سابقه سلاح مقاومت، عامل افزایش ایستادگی ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و خط بطلانی برتمامی ادعاهای نظامی و سیستم های امنیتی آنها در منطقه است.

نصرالله در سخنان پنج شنبه خود گفت: هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) که اخیرا بر فراز فلسطین به پرواز درآمد، ساخت ایران بوده و این سخن که گفته می شود این هواپیما روسی بوده است، صحیح نیست.

او با پذیرفتن مسئولیت این عملیات، گفت: هواپیمای بدون سرنشین که اخیرا در عملیاتی بی سابقه و تاریخی تا عمق قلب دشمن به پرواز درآمده و در شرق فلسطین اشغالی توسط نیروی هوایی اسراییل سرنگون شده، متعلق به حزب الله بوده است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: این هواپیما از غرب لبنان وارد دریای مدیترانه شده و پس از طی صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب وارد فلسطین اشغالی شد و با گذشتن از موانع بسیار مهم، در نزدیکی «دیمونا» (منطقه هسته ای و استراتژیک رژیم صهیونیستی) سرنگون شد.