آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
مدرسه
۱۰

آرمیتا و علیرضا چراغ جشنواره فیلم کودک و نوجوان را روشن کردند

در افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان آرمیتا و علیرضا هم حضور داشتند. پدران این دو کودک از دانشمندان اتمی ایران بودند که توسط عوامل اسرائیلی ها ترور شدند و به شهادت رسیدند. شهر اصفهان شده است پای ثابت جشنواره فیلم کودک و نوجوان که امسال بیست و ششمین دوره اش برگزار شد.

بچه های اصفهانی عادت کرده اند که اوایل مهر ماه هر سال کارگردان ها و بازیگران فیلم های کودک و نوجوان به اصفهان بیایند و با برنامه های متنوع، تعداد زیادی از فیلم ها مورد علاقه بچه ها در این شهر به نمایش گذاشته شود.

تعدادی از بچه ها هم به عنوان داور در این جشنواره انتخاب شدند. البته داوران حرفه ای دیگری هم هستند اما این بچه ها هم فیلم مطلوب خودشان را در پایان جشنواره معرفی کردند و به فیلم برگزیده آنها هم جوایزی اهدا شد.

امسال در جشنواره 110 فیلم از 40 کشور جهان نمایش داده شد. اما اتفاق تازه جشنواره انتخاب 26 نفر از کودکان و نوجوانان به عنوان خبرنگار است که به همراه خبرنگاران دیگر رسانه ها اخبار جشنواره را تهیه می کردند.

در افتتاحیه این جشنواره اتفاقات تازه ای افتاد. سال گذشته جشنواره فیلم کودک و نوجوان با نام امام اول شیعیان حضرت

علی علیه السلام برگزار شد. امسال هم نام حضرت زهرا

سلام الله علیها جشنواره را متبرک کرد. در مراسم افتتاح جشنواره بیست و ششم یادی از بی بی قصه های مجید هم شد. پروین دخت یزدانیان که نقش بی بی مجید را در مجموعه داستان های مجید بازی می کرد؛ اهل اصفهان بود و یک سالی است که از دنیا رفته است. یک برنامه نمایش عروسکی هم با حضور عروسک های غول پیکر اجرا شد که توجه همه حاضرین را جلب کرد.

وزیر ارشاد هم برای افتتاحیه این جشنواره آمده بود. او در سخنرانی اش از فیلمسازان خواست در تولید آثارشان به بیان داستان های آموزنده و مسائل تربیتی بچه ها توجه بیشتری کنند.