آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
حوادث
۱۵

فراخوان مشمولان متولد 1373 و قبل از آن

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد همه مشمولان متولد 73 و قبل آن موظفند در سال 91 وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ «رحمان علیدوست» گفت: هر فرد ذکور ایرانی که به سن 18 سال تمام می رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی بوده و باید در فرصت های تعیین شده برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کند.

وی افزود: تغییرات ایجاد شده در قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 22 آبان ماه سال 90 باعث شده تا همه متولدین 73 و قبل از آن مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی شوند، لذا همه مشمولان یاد شده موظفند در سال 91 وضعیت خدمتی خود را مشخص کرده تا براساس قانون و مقررات به خدمت اعزام و یا از خدمت دوره ضرورت معاف شوند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی در خصوص مهلت معرفی مشمولان اظهار داشت: افرادی که قبل از سن مشمولیت (18 سال تمام) فارغ التحصیل شده، انصراف داده، ترک تحصیل کرده و یا اخراج شده اند، از اول ماهی که طی آن وارد سن مشمولیت می شوند شش ماه فرصت معرفی داشته و افرادی که پس از سن مشمولیت، ترک تحصیل و یا فارغ التحصیل می شوند از زمان ترک تحصیل و یا فراغت از تحصیل یکسال فرصت معرفی خواهند داشت.

علیدوست با بیان اینکه مشمولانی که معافیت موقت کفالت یا پزشکی دریافت داشته اند پس از انقضاء مدت اعتبار معافیت موقت خود حداکثر یک ماه فرصت تجدید رسیدگی خواهند داشت، تاکید کرد: این دسته از مشمولان حداقل 15 روز قبل از پایان مهلت باید خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) معرفی تا وارد غیبت نشوند.

این مقام مسئول در خصوص رسیدگی به درخواست تمدید در موعد اعزام مشمولان بیان داشت: صرفا موعد اعزام مشمولانی تمدید خواهد شد که به جهت وجود پاره ای از مشکلات، شرایط اعزام به خدمت را نداشته باشند.

وی تاکید کرد: مشمولان از زمان و مهلت معرفی، استفاده بهینه کرده تا نیازمند تمدید در موعد اعزام نشوند.