آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
اخبار کشور
۱۴

با حضور وزیر ارشاد صورت گرفت: تجمع دانشجویان و دانش آموزان در محکومیت توهین به پیامبر اسلام(ص)

تجمع دانشجویان و دانش آموزان تهرانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محکومیت توهین به ساحت پیامبر اعظم(ص) روز گذشته در میدان بهارستان برگزار شد.

در این تجمع، دانشجویان و دانش آموزان شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و... سردادند. تجمع کنندگان همچنین به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در تجمع دانشجویان و دانش آموزان بسیجی که در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با بیان اینکه به دلیل اختلاف افق در سراسر جهان نام زیبای پیامبر در همه زبان ها جاری است، تصریح کرد: توهین به پیامبر جز بحث دینی و مذهبی نیست، بلکه یهودی ها و صهیونیست ها چنین کارهایی را انجام می دهند که به هیچ دین و اصولی پایبند نیستند.

سیدمحمد حسینی به آتش سوزی قرآن کریم نیز توسط کشیش آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: این کشیش اگر به تعالیم دین مسیح اعتقاد داشت، حاضر نمی شد قرآن را که تعابیر زیبا و بسیاری را از حضرت مریم و حضرت مسیح آورده است، آتش بزند و چنین جسارتی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز باید نویسندگان، شاعران و هنرمندان این اقدام توهین آمیز را محکوم کنند، تصریح کرد: بنا بر اخبار منتشر شده جشنواره های بین المللی فیلم، تئاتر، شعر و... و بخش های ویژه ای برای معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام باید در نظر گرفته شود.

حسینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اسکار را تحریم کرده است، اظهار داشت: به دلیل اهانت به پیامبر اعظم، با وجود آنکه فیلم هایی را برای اسکار تهیه کرده بودیم، ولی اسکار را تحریم کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قضیه توهین به پیامبر اعظم(ص) گفت: سازمان های بین المللی باید این حرکت توهین آمیز به پیامبر اعظم را محکوم می کردند و سوال این است که چرا یک قانون برای جلوگیری از این توهین ها تصویب نمی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: محکومیت این اقدام موهن را باید به جریانی علیه استکبار، آمریکا و صهیونیزم تبدیل کنیم و پیروان دیگر ادیان را نیز برای مقابله با چنین اقداماتی دعوت کنیم.