آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۶۴
خودرو
۱۶
رویداد

جبران کاهش تولید خودرو با پرداخت تسهیلات

ایسنا - دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه 70 درصد مشکلات صنعت خودرو ناشی از کمبود نقدینگی است، تاکید کرد: متعهد می شویم در صورت پرداخت تسهیلات مصوب، روند کاهشی تولید خودرو متوقف شده و بخشی از کاهش تولید نیز جبران خواهد شد.

احمد نعمت بخش در این رابطه گفت: در حال حاضر خودروسازان به دلیل بحران نقدینگی قادر به پرداخت مطالبات قطعه سازان نیستند.

وی با بیان اینکه به موازات توقف تدریجی تولید در واحدهای قطعه سازی روند کاهشی تولید خودرو نیز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: برخی قطعه سازان به خودروسازان اعلام کرده اند که دیگر نقدینگی لازم برای تامین مواد اولیه مورد نیاز را در اختیار ندارند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین اگر این قطعه سازان نیز ناچار به توقف تولید شوند فعالیت خطوط تولید خودروسازان به تدریج متوقف خواهد شد. در آن صورت احیای خطوط تولید بسیار دشوار، زمان بر و پرهزینه خواهد بود. وی افزود: این در حالی است که در صورت پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو، درصد بالایی از این پول به سرعت به قطعه سازان تزریق شده و با بازیابی توان واحدهای قطعه سازی روند کاهشی تولید خودرو متوقف خواهد شد. نعمت بخش تصریح کرد: در صورت پرداخت سریع این تسهیلات به تدریج بخشی از کاهش تولید خودرو در ماه های گذشته نیز جبران خواهد شد؛ به گونه ای که با افزایش تولید و عرضه خودرو بخشی از قیمت های کاذب بازار کاهش می یابد.