آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۶۴
خبر
۲

پهلوانی: از سرگیری پروازهای هواپیمایی بحرین به ایران بلامانع است

در حالی که اخیر مسوولان گلف ایر، شرکت هواپیمایی بحرین اعلام کرده بودند که تهران همچنان از صدور مجوز برای ازسرگیری پروازهای این شرکت در ایران خودداری می کند، روز گذشته رییس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: از سرگیری پروازهای هواپیمایی بحرین به ایران بلامانع است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، خلبان حمیدرضا پهلوانی اظهار کرد: به دنبال هماهنگی ها و مذاکرات صورت گرفته با مقامات سازمان هواپیمایی کشوری بحرین منعی برای از سرگیری پروازهای این کشور به ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به زودی تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی بحرین از سر گرفته خواهد شد، افزود: البته این امر منوط به انجام هماهنگی و ایجاد تسهیلات لازم برای حضور شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که پروازهای بین دو کشور توامان و متقابل توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی بحرینی انجام شود در اولین فرصت شاهد برقراری پروازها در این مسیر خواهیم بود.

این در حالی است که دو روز قبل سخنگوی گلف ایر با اشاره به خودداری تهران از صدور مجوز برای ازسرگیری فعالیت های این شرکت در تهران ابراز امیدواری کرد از ابتدای 2013 بتواند به بازار ایران بازگردد.

خبرگزاری فارس در این خصوص نوشت: شرکت هواپیمایی بحرین سال گذشته با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی این کشور پروازهای خود به مقصد شهرهای ایران را متوقف کرد. اخیرا این شرکت اعلام کرده بود در صورت موافقت دولت ایران از مهر ماه فعالیت های خود در ایران را ازسرخواهد گرفت اما تاکنون موفق به کسب موافقت تهران نشده است.