آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۶۴
خبر
۲

رییس مرکز پژوهش های مجلس: نباید تحریم ها را کاغذ پاره تلقی می کردیم

کاظم جلالی گفت: برخی اظهارات و اقدامات در چند ماه گذشته موجب برخی پالس های اشتباه به غرب شده و آنها را به این فکر واداشته که تحریم ها بر ملت ایران تاثیرکرده است.

به گزارش سایت خبری خبرآنلاین، رییس مرکز پژوهش های مجلس، با اشاره به برخی از مشکلات داخلی در ماه های گذشته، گفت: به نظر می رسد برخی از اقدامات، پالس های بدی را به غرب داد. مثلاپیش از ماه رمضان، گرانی مرغ و سوء مدیریت در این بخش با سوء استفاده غرب همراه شد، یا در بحث بازار ارز انصافا میزان «سوء تدبیر» خیلی بیشتر از نقش تحریم بود، ولی غربی ها از این موضوع سوء تعبیر کردند و مشکلات را به تحریم ها ارتباط دادند که در همه سال های پس از پیروزی انقلاب وجود داشته است.

وی درباره برخی از اظهارات که تاثیر تحریم ها را بیش از مدیریت داخلی می داند، گفت: ما می گوییم خط اعتدال این است که برای تحریم ها حد منطقی را تعریف و برای آن برنامه ریزی کنیم و این هم تصور نکنیم که با برنامه ریزی موضوع تحریم ها قابل حل نیست، ولی لازمه این کار این است که ما، هم دیروز موضوع تحریم ها را می فهمیدیم و آن را «کاغذ پاره» تلقی نمی کردیم و هم امروز سوء تدبیر ها را به پای تحریم ننویسیم و به آن وزن بیش از حد ندهیم.