آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۶۴
بازرگانی
۵
فراسو

توافق جدید بر سر قیمت تخم مرغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام آخرین قیمت تخم مرغ را هر کیلو 3 هزار و 300 تومان اعلام و تاکید کرد: نهاده های دامی لازم برای تولیدکنندگان تخم مرغ تامین می شود. مصیب محمدیان شمالی با بیان اینکه هم اکنون تولیدکنندگان تخم مرغ، کنجاله سویا را با قیمت 1100 تومان در هر کیلوگرم و ذرت را با قیمت 780 تومان در هر کیلوگرم از بازار آزاد تهیه می کنند، گفت: این درحالی است که ما کنجاله را با قیمت 900 تومان و ذرت را با قیمت 600 تومان در اختیار آنها قرار می دهیم.

او با اشاره به اینکه دولت در تامین نهادهای دامی مشکلی ندارد، افزود: ذخایر به اندازه کافی پر شده و تولیدکنندگان تخم مرغ می توانند با مراجعه به دفاتر استانی نهاده ها را با قیمت دولتی دریافت کنند. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به توافق انجام شده با تولیدکنندگان تخم مرغ برای ذخیره گردشی این کالاگفت: قرار بر این شده که با تامین نهاده های لازم قیمت تخم مرغ افزایشی نداشته باشد. به گفته وی هم اکنون تخم مرغ در مرغداری ها کیلویی 2850 تومان و در بازار 3300 تومان است که این رقم منطقی است.

در این مورد مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار نیز به خبرگزاری «فارس» گفت: کارگروه ویژه کشاورزی در نهاد ریاست جمهوری سه تصمیم مهم در خصوص تخم مرغ گرفت. به گفته هدایت اصغری، قیمت کف و سقف توسط کارگروهی به زودی تعیین می شود تا تولید کننده و مصرف کننده متضرر نشوند. اصغری ادامه داد: ده هزار تن تخم مرغ به صورت چرخشی توسط تولید کنندگان ذخیره سازی می شود و در زمان بالارفتن قیمت به بازار تزریق و زمان پایین آمدن قیمت ذخیره سازی می شود. او افزود: شرکت پشتیبانی امور دام نیز موظف شد حدود صد هزار تن نهاده برای حمایت از مرغداران این بخش و ذخیره کنندگان در اختیار قرار بگیرد.