آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
ایران اجتماعی
۱۳

دبیر ستاد هفته ازدواج عنوان کرد: مشارکت در تولید فیلم و سریال های خانوادگی برای تبلیغ ازدواج آگاهانه

دبیر ستاد هفته ازدواج گفت: مشارکت در تولید فیلم و سریال های خانوادگی برای تبلیغ ازدواج آگاهانه در دستور کار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

محمدباقر پیش نمازی افزود: استان ها برای معرفی خدمات نهادهای دولتی و غیر دولتی، خیرین امر ازدواج و مراکز مشاوره نمایشگاه هایی را در سطح استان برگزار کردند، همچنین مراسمی برای نمونه سازی امر ازدواج برای عروس ها و دامادها دارند.

وی افزود: در نمایشگاه ملی که در تهران برگزار می شود از خیرین و خادمین امر ازدواج و دستگاه های دولتی و غیردولتی با حضور رئیس جمهور تجلیل خواهیم کرد.

دبیر ستاد هفته ازدواج درباره بسته پیشنهادی به دولت توضیح داد: این بسته شامل 9 پیشنهاد است، وام مسکن، هدیه ازدواج، تسهیل ازدواج کارکنان دولت، لایحه ای برای ترغیب جوانان به مشاوره های قبل از ازدواج، انجام آموزش های لازم، تاسیس مراکز مشاوره خانواده براساس ماده 143 قانون برنامه پنجم توسعه، تصویب بودجه برای دستگاه های اجرایی موثر وجوانان طبق ماده 41 برنامه پنجم توسعه، سامانه ملی ازدواج، سامانه پرتابل خانواده بانشاط در حوزه ایجاد فضای آرامش در خانواده در دستور برنامه های ما قرار دارد.

معاون امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به منظور استفاده از ظرفیت هنر و تاثیرگذاری آن بر فرهنگ جامعه برنامه هایی را مد نظر داریم، خاطرنشان کرد: در تولید فیلم و سریال برای ترغیب جوانان به ازدواج، اعلام آمادگی کرده ایم اما هنوز طرح خوبی داده نشده است.