آرشیو پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۱۶
اجتماعی
۴

رئیس پلیس راهور ناجا در گفت وگو با خبر داد: کاهش 32 درصدی تخلفات رانندگی

گروه اجتماعی سردار اسکندر مومنی گفت: تخلفات رانندگی در 7 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل 32 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا روز گذشته در حاشیه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در غرفه موسسه فرهنگی مطبوعاتی حضور یافت.

سردار مومنی در پاسخ به سوال خبرنگار درخصوص اقدامات انجام شده در خصوص طرح شماره گذاری خودروهای نیروهای مسلح، گفت: تولید پلاک ملی خودروهای نیروهای مسلح به تولید انبوه رسیده است که در گام اول این طرح در شهر تهران و سپس در گام بعدی در دیگر شهرستان ها اجرایی خواهد شد.

وی همچنین درخصوص آمار حوادث جاده ای، گفت: تخلفات رانندگی در 7 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل 32 درصد و میزان اعمال قانون نیز یک سوم کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در سال های گذشته به هر میزان که اعمال قانون بیشتر می شد، میزان تصادفات کاهش می یافت در حالی که امسال برعکس این موضوع اتفاق افتاد و معتقدیم که جریمه نمی تواند عامل بازدارندگی باشد.

سردار مومنی گفت: هم اکنون 40 درصد جاده های کشور مجهز به سیستم هوشمند هستند که در این جاده ها تخلف کمتری صورت می گیرد. وی با بیان این که در هر جاده ای که سیستم هوشمند وجود دارد، تخلف کمتری از سوی رانندگان اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: نظارت دائمی پلیس، فرهنگ سازی و توسعه سیستم های هوشمند باعث خواهد شد تا آمار تصادفات جاده ای کاهش پیدا کند.