آرشیو پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۱۶
ایران شوک
۱۷

پرواز هلیکوپتر های نجات در آسمان نیویورک

گروه شوک: 120 تن از ساکنان نیویورک که در جریان توفان سهمگین سندی حاضر به ترک خانه هایشان نشده بودند، در این شهر در میان سیلاب گرفتار شده اند.

مقامات امریکایی می گویند قصد دارند با هلیکوپتر و از طریق هوا برای نجات آنها اقدام کنند. یکی از مسئولان سازمان خدمات ساحلی جزیره نیویورک در این ارتباط گفت: این توفان بد ترین آسیب های وارده از سال 1938 میلادی تاکنون را به این شهر وارد کرده است.

به گزارش گروه امداد منطقه نیویورک، اسکله جزیره کاملا نابود شده و امدادرسانی باید به صورت هوایی و از طریق هلیکوپتر انجام شود.

سخنگوی خدمات ایالات متحده در این رابطه گفت: رنجر های امدادرسانی هنوز در تلاش هستند تا میزان خسارات وارده را ارزیابی کنند. تاکنون 14 تن در جنوب لانگ آیلند که در میان سیلاب گرفتار شده بودند نجات یافته اند. با وجود خسارات وارده حدود 80 درصد از خانه ها در نیویورک سالم باقی مانده اند. بسیاری از دکل های برق شکسته و حتی آسفالت خیابان ها نیز به هم ریخته است. به گزارش خبرنگاران، تعداد کشته شدگان در حال افزایش است و امدادگران از آسمان در جست وجوی مردگان در میان سیلاب ها هستند. قسمت هایی از زمین در نزدیکی آتلانتیک سیتی و نیوجرسی ریزش کرده و آمار کشته شدگان این مناطق به 50 تن رسیده است. برق در 17 ایالت قطع شده و میلیون ها تن در خاموشی به سر می برند.