آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۵۷
اخبار کشور
۳

سفیر ایران در لبنان: انتخابات آزاد تنها راه حل مسئله سوریه است

غضنفر رکن آبادی در دیدار با نماینده ویژه برزیل در خاورمیانه، انتخابات آزاد را تنها راه حل موضوع سوریه عنوان کرد.

سزاریو میلانتونیو نیتو، نماینده ویژه برزیل در امور خاورمیانه در محل سفارت کشورمان، تحولات لبنان و منطقه را با غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران مورد تبادل نظر قرار داد.

نماینده ویژه برزیل با اشاره به وجود اجماع بین المللی پیرامون حفظ ثبات و استقرار در لبنان، نسبت به موفقیت و جدیت دولت لبنان در پیشبرد امور این کشور ابراز خوشحالی کرد.

وی در این ملاقات موضع صریح کشورش در مورد بحران سوریه مبنی بر رد هرگونه دخالت خارجی، محکومیت اقدامات مسلحانه و خشونت در این کشور و ضرورت یافتن راه حل مسالمت آمیز و سیاسی در داخل سوریه و از طریق گفت وگو را مورد تاکید قرار داد.

سزاریو میلانتونیو نیتو هرگونه تلاش برای دخالت در تعیین سرنوشت سوریه از طریق ارسال سلاح و اعمال زور را غیرقابل توجیه و مخالف آشکار قوانین بین المللی برشمرد که موجب برهم خوردن امنیت و ثبات در تمام منطقه می گردد.

سفیر کشورمان نیز ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت لبنان در غلبه بر فتنه انگیزی های داخلی و خارجی، توجه به حفظ وحدت و ثبات در لبنان را در جهت خنثی سازی این فتنه ها ضروری دانست. رکن آبادی همچنین توقف خشونت در سوریه و برقراری گفت و گو و تعیین سرنوشت سیاسی این کشور از مسیر اجرای انتخابات آزاد را تنها راه حل منطقی در سوریه عنوان کرد.