آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۵۷
اخبار اقتصادی
۴

با افتتاح فاز نخست مرکز داده ها ارائه خدمات تامین اجتماعی به بیمه شدگان مکانیزه شد

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: از این پس خدمات غیرحضوری به صورت مکانیزه به بیمه شدگان ارائه می شود و برای تجمیع سوابق بیمه ای نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان نیست.

سعید مرتضوی در مراسم «افتتاح فاز نخست مرکز داده سازمان تامین اجتماعی» از افتتاح فاز دوم این مرکز در 22 بهمن ماه و افتتاح فاز سوم و تکمیل و نهایی شدن این مرکز داده تا پایان سال خبر داد.

وی افزود: مرکز داده سازمان تامین اجتماعی، سومین و بزرگترین مرکز داده کشور و جزو 10 مرکز داده بزرگ خاورمیانه است.

وی در ادامه گفت: با افتتاح این مرکز جلوی سوءاستفاده و جعل مدارک، از جمله دفترچه های درمانی گرفته می شود، چرا که پیش از این به واسطه غیرمتمرکز بودن اطلاعات سازمان تامین اجتماعی، زیان های هنگفت و سوء استفاده های زیادی متوجه سازمان تامین اجتماعی بود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: تا قبل از این اطلاعات بیمه شدگان و... در شهرستان ها و استان های مختلف به صورت غیرمتمرکز ذخیره می شد و این امر امکان سوءاستفاده، جعل و همه نوع ناهنجاری را فراهم کرده بود، اما از این پس هرگونه جعل مدرک در سازمان تامین اجتماعی غیرممکن است، چرا که سیستم دستی نیست و همه اطلاعات در مرکز داده ثبت و محافظت می شود.

به گفته مرتضوی، افتتاح مرکز داده، مزایای ویژه ای را برای بیمه شدگان خواهد داشت و ارائه خدمات به ارباب رجوع با کیفیت، سرعت و تسریع بیشتری انجام می شود.مرتضوی در ادامه سازمان تامین اجتماعی را سازمانی با جمعیت 35 میلیون نفری خواند و گفت: این سازمان در حوزه فنی و درآمد در 33 اداره کل، 474 شعبه، 135کارگزاری رسمی و در حوزه درمان 67 بیمارستان ملکی، 79 درمانگاه تخصصی، 129 درمانگاه عمومی، 61 پلی کلینیک، 32 واحد مدیریت درمان و 33 دفتر اسناد پزشکی دارد و یکی از بزرگترین حوزه های کسب و کار و بیمه و درمان در کشور محسوب می شود.

مرتضوی اظهار کرد: طراحی و استفاده از سامانه های متمرکز، وقتی امکانپذیر می شود که سازمان تامین اجتماعی دارای مرکز داده مطمئن، با ظرفیت و پایدار باشد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: علی رغم بروز این مشکلات و تشدید آن، سازمان توانست مرکز داده ای مطابق با استاندارد جهانی ایجاد کند و استفاده از مرکز داده سازمان می تواند علاوه بر صرفه جویی هزینه های سازمان، باعث تجمیع سامانه های مورد استفاده و اطلاعات در محلی مطمئن و امن و متعلق به سازمان شود.