آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۲۷
اجتماعی
۴

محاسبه «فرمول حمایت» در دانشگاه آزاد اسلامی

گروه اجتماعی گویا مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی همواره باید با حاشیه هایی همراه باشد، چه در دوران مدیریت عبدالله جاسبی که حاشیه دامن وی را گرفته بود و چه امروز که فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است. وی که روز گذشته از مصایب و رنج هایی که در 8 ماه گذشته در سمت مدیریت این دانشگاه کشیده سخن به میان آورده است.

دانشگاهی که البته رنج های بسیاری برای آن کشیده شده و در سال های گذشته یکی از بزرگترین کارهای صورت گرفته در این دانشگاه، موضوع تغییر رئیس آن بود.

حالافرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد با بیان این که در 8 ماه گذشته برای پویایی این دانشگاه رنج بسیاری کشیده است، گفت: برخی از داخل و خارج ندانسته و دانسته اذیت کردند و هیچ کس حتی هیات امنا، هیات موسس و بالادستی ها حمایت نکردند.

دانشجو در ادامه گلایه های خود به دولت هم اشاره کرده و با بیان این که دولت هم فرمولی برای حمایت نداشت و می گفت چگونه من که مخالفت می کردم حالاحمایت کنم، خاطرنشان کرد: همچنین برخی از دوستان از روی دلسوزی اذیت می کردند و لیست هایی را برای تعیین پست به بنده ارائه می کردند و وقتی نمی پذیرفتم فشار می آوردند.

این اظهارات دانشجو در حالی است که دولت های نهم و دهم تمام تلاش خود را برای اصلاح امور دانشگاه آزاد به خرج داد و توانست پس از سی سال مدیریت دانشگاه آزاد را تغییر دهد، به این ترتیب فرمول های دولت در رابطه با این دانشگاه مشخص است و مدیران جدید این دانشگاه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند که آیا انتظارات دولت را در زمینه اصلاحات مد نظر در دانشگاه آزاد برآورده کرده اند یا خیر.

دولت در سال های گذشته از هیچ حمایتی برای اصلاح امور دانشگاه آزاد دریغ نکرده اما شاید حل «فرمول حمایت» با دادن برخی پست های مدیریتی این دانشگاه به چند تن از نمایندگان مجلس برای آقای رئیس قابل حل باشد.