آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۲۷
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

ارائه پیشنهاد کاهش دوران خدمت سربازی برای متاهلین

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد کاهش دوران خدمت سربازی متاهلین را به منظور تشویق ازدواج در جوانان به دولت مطرح کرده است.مسعود امینی اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج جوانان در آذر ماه سال 84 در مجلس هفتم تصویب شد. پس از ابلاغ، دولت اجرای قانون را به سازمان ملی جوانان به عنوان متولی امور جوانان کشور که ریاست آن را معاون رئیس جمهور برعهده داشت واگذار کرد، قانونی که برای اجرایش به تدوین آئین نامه اجرایی ازسوی دولت نیاز بود.

افزایش مرخصی زایمان و ساعت شیردهی مادران برای فرزند چهارم

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: مرخصی زایمان و ساعت شیردهی مادران باردار برای فرزند چهارم و بعد از آن در بازنگری قانون تامین اجتماعی افزایش می یابد. سعید مرتضوی به ایسنا گفت: ارائه تسهیلات به فرزند چهارم و فرزندان بعدی در دستور کار تامین اجتماعی قرار دارد و در حال حاضر در هیات مدیره تامین اجتماعی در حال بررسی است و بزودی نهایی می شود.

ارائه خدمات حمایتی به معتادان بهبود یافته

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی گفت: ارائه خدمات حمایتی در قالب مسکن، اشتغال و بیمه به معتادان بهبود یافته بخشی از برنامه های سازمان است. کاظم نظم ده با اشاره به رویکرد برخی از NGOها و سازمان های غیردولتی در حوزه درمان افراد معتاد اظهار داشت: رویکرد برخی از سازمان ها تغییر یافته و به سمت تخصصی شدن فعالیت ها گام بر می دارند.

تشدید نظارت بهداشتی بر هیات های عزاداری

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با ابلاغ دستورالعمل ماه محرم به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، خواستار تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی در این ایام شد.دکتر محمد کاظم ندافی در این دستورالعمل با اشاره به این که توزیع نذورات در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا و هیات ها می تواند احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا و بویژه بیماری های روده ای را افزایش دهد، از معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی خواسته است تا علاوه بر فعالیت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، کنترل و نظارت های بهداشتی را در این ایام تشدید کنند.