آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۵
جامعه
۱۷

350 میلیون تومان برای بیماران دارای اختلال هویت جنسی

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 350 میلیون تومان اعتبار کمک هزینه عمل جراحی بیماران دارای اختلال هویت جنسی به استان ها ابلاغ شد.

محمد نفریه در گفت وگو با ایسنا توضیح داد: یک سوم مبتلایان به اختلال هویت جنسی پس از عمل جراحی بهبود می یابند، وضع یک سوم آنها تغییر نمی کند و وضع یک سوم دیگر به مراتب بدتر از پیش از عمل جراحی می شود.

وی افزود: خدمات سازمان بهزیستی به بیماران دارای اختلال هویت جنسی شامل پرداخت کمک هزینه سه تا پنج میلیون تومانی، کمک به شناخت مبتلایان به اختلال هویت جنسی واقعی و تلاش برای رفع مشکل این بیماران با ارائه خدمات مشاوره است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سعی می شود مشکل مبتلایان به اختلال هویت جنسی که عمل جراحی تغییر جنسیتی انجام می دهند، با خدمات مددکاری و ارائه کمک هزینه کاهش یابد. نفریه گفت: کمک هزینه عمل جراحی برای بیماران اختلال هویت جنسی سه تا پنج میلیون تومان است که مقرر شده در سال جاری به یکصد بیمار مبتلابه اختلال هویت جنسی پرداخت شود. وی درخصوص ارائه پوشش بیمه ای به بیماران اختلال هویت جنسی، عنوان کرد: ارائه دفترچه درمان در این میان چندان موثر نیست، چرا که عمل جراحی این بیماران جزو تعهدات بیمه ای نیست، اما در این زمینه موافقت نامه ای میان دفتر امور آسیب دیدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بیمه های سلامت این وزارتخانه منعقد شده که هنوز قطعی نشده است.