آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۵
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

داوری در آفساید

رضا پورعالی (گروه ورزش)

اختلافاتی که باید در خانواده داوری حل و فصل شود، حالاچند روزی است که به بیرون از این خانواده راه پیدا کرده است تا خیلی ها با شنیدن و خواندن افشاگری های آقایان، از شرایط حاکم بر داوری فوتبال کشور نگران شوند.

دو هفته پیش بود که خداداد افشاریان، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال را مشاور عالی یکی از باشگاه های لیگ برتری معرفی کرد. این اتهام هرچند با واکنش باشگاه آلومینیوم هرمزگان روبه رو شد، اما از سوی عسگری بی پاسخ نماند تا او در تلافی، افشاریان را به تیم دسته اولی شهرداری یاسوج منتسب کند!

در کنار این اتهامات دو طرفه، در دعوای رضا غیاثی و علی خسروی هم بخشی دیگر از حقایق پشت پرده مطرح شد که البته خوشایند نبود. این که افشاریان در تست آمادگی جسمانی رد شده یا علی خسروی با ناآشنایی با زبان انگلیسی و کار با کامپیوتر، در کلاس نظارت AFC شرکت کرده، برخی از همین ناگفته هاست. غیاثی همچنین از داوری حرف زد که هر گاه برای قضاوت به شهری می رفت، خانواده و دوستانش را با خود می برد و شب ها با قابلمه ای بزرگ از هتل به نام باشگاه غذا می گرفت و در پارک با آنها می خورد! او اذعان کرد حرف های زیاد دیگری هم دارد که اگر آقایان به تهمت زنی هایشان ادامه دهند، مجبور می شود آنها را بازگو کند. البته ظاهرا منتقدان کمیته داوران هم چیزهای زیادی درباره اعضای این کمیته می دانند. افشاریان یکی از همین منتقدان است که می گوید اگر در برنامه «90» به او وقتی داده شود کاری خواهد کرد که هیچ یک از این آقایان تا عمر دارند به فدراسیون فوتبال نزدیک نشوند!

فارغ از آن که چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ، هنگامی که عضو کمیته داوران، پیشکسوتان مطرحی چون محمد فنایی و مسعود مرادی را به دروغگویی متهم می کند و گروه مخالف هم برای به چالش کشیدن کمیته داوران از هیچ تلاشی دست بردار نیست، باید به حال جامعه داوری تاسف خورد. واقعیت این است که با این رویه جز آن که حرمت ها از بین برود، چیزی عاید جامعه داوری نخواهد شد. داوری ما نیاز به آرامش دارد اما وضع فعلی اصلاشرایط خوبی نیست.