آرشیو دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۹۴
بانک و بیمه
۱۳

پیشنهاد کمیسیون بودجه به بانک مرکزی

ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون از بانک مرکزی خواستند تا وام واحدهای تولیدی را با نرخ ارز مرجع بازپرداخت کند.

«محمدعلی عبدالله زاده» گفت: اخیرا بانک مرکزی بخشنامه ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن افرادی که در گذشته وام ارزی برای راه اندازی واحدهای تولیدی گرفته اند، امروز باید وامشان را به صورت ارزی و با نرخ مرکز مبادلات ارزی بازپرداخت کنند.نماینده مردم فردوس در مجلس افزود: واحدهای تولیدی در شرایط کنونی خود را به سختی حفظ می کنند زیرا مواد اولیه گران می خرند، تولید می کنند و آن را به هزار زحمت می فروشند. عبدالله زاده ادامه داد: اگر قرار باشد این واحدهای تولیدی وام خود را به صورت ارزی و با نرخ مرکز مبادلات بازپرداخت کنند، فعالیتشان متوقف می شود. وی افزود: در گذشته این واحدهای تولیدی وام خود را با نرخ ارز ثابت و تک نرخی گرفته بودند، ولی حال باید آن را به صورت دلار بازپرداخت کنند که با توجه به وضعیت کنونی برای آنان امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: اعضای کمیسیون به بانک مرکزی پیشنهاد دادند که بر اساس همان ارز مرجع وام های واحدهای تولیدی را بازپرداخت کند.