آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۷
اقتصاد
۴

ورود یاک 140 به ناوگان هوایی کشور

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از ورود هواپیمای یاک 140 به ناوگان هوایی کشور خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر منطقی در نشست خبری ششمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران افزود: طراحی این هواپیما که در سال 89 آغاز شده بود، در سال 90 به پایان رسید و به صورت آزمایشی پروازهایی انجام داد.

وی گفت: امسال این هواپیما به طور قطعی وارد ناوگان هوایی شد و پروازهای داخلی و خارجی را انجام داده است.

منطقی با بیان این که هواپیمای مسافربری یاک 140، پروازهای خارجی به کشورهای امارات و کویت داشته است، افزود، برنامه ریزی کردیم که سالانه ده تا 12 فروند از این هواپیما تولید شود.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح همچنین گفت: در نمایشگاه بین المللی هوایی ایران دو مدل بالگرد نیمه سنگین و متوسط با قابلیت پشتیبانی نظامی رونمایی خواهد شد.

وی همچنین درخصوص رونمایی هایی که در این نمایشگاه صورت خواهد گرفت، گفت: یک بخش رونمایی شرکت های خصوصی و بخش دیگر رونمایی های سازمان صنایع هواپیمایی است که یکی از آنها فن بازار است و حوزه دیگر زیرمجموعه اساسی هواپیماهاست. همچنین در حوزه رونمایی محصولات از چند بالگرد و هواپیمای تجاری رونمایی خواهد شد که در این نمایشگاه دو مدل بالگرد نیمه سنگین و متوسط به نمایش گذاشته می شود که قابلیت پشتیبانی نظامی و حوزه های دیگر را دارد.وی ادامه داد: ما پیش بینی کرده ایم که چند قرارداد با برخی کشورهای خارجی در این نمایشگاه در سطح مشارکت انعقاد کنیم.

منطقی در ادامه سخنانش با بیان این که ما در ساخت هواپیماهای دو و چهارنفره به قله رسیده ایم، اظهار کرد: در این نمایشگاه هواپیمای شش نفره و دو نوع هواپیمای آب نشین و خاک نشین نیز ارائه خواهد شد که در سال آینده عرضه می شود.رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، گفت: در این نمایشگاه با توجه به محرمانه بودن اطلاعات پهپادهای نظامی، پهپادهای غیردفاعی در حوزه های تجاری پشتیبانی و نظارتی عرضه خواهد شد. قابلیت های کشورمان در حوزه پهپاد در حد قابلیت های بین المللی است و ما به دنبال توسعه آن هستیم.