آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۵
ایران اقتصادی
۵

تشکیل 3 مجتمع قضایی انرژی تا پایان سال

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت از تشکیل سه مجتمع دادگاه انرژی تا پایان امسال خبر داد.

شجاع الدین بازرگانی با بیان این که تا پایان سال 1391 سه مجتمع دادگاه انرژی در استان های خوزستان، بوشهر و تهران تشکیل می شود گفت: هم اکنون ساختمان این سه مجتمع تعیین شده است و طی دو سه ماه آینده این مجتمع ها کار خود را آغاز می کنند.

به گفته وی پیش از این قرار بود دادگاه انرژی برای بررسی دادخواست های این حوزه شکل بگیرد که با پیشنهاد وزارت و موافقت قوه قضائیه این دادگاه ها به مجتمع قضایی تغییر کرد.

معاون وزیر نفت علت تشکیل مجتمع دادگاه انرژی را در استان های خوزستان، بوشهر و تهران استقرار بخش زیادی از صنعت نفت کشور در این سه استان عنوان کرد. وی کوتاه شدن زمان دادرسی و کاهش هزینه های آن، افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها، یکپارچه شدن فعالیت ها، جلوگیری از موازی کاری و تعدیل شدن آرای متناقض از سوی محاکم را مزایای تشکیل مجتمع دادگاه انرژی عنوان کرد و افزود: تشکیل مجتمع های دادگاه انرژی علاوه بر تاثیر مثبت بر نظام قضایی کشور برای وزارت نفت و بخش های مرتبط با انرژی نیز مفید خواهد بود.

بازرگانی با اشاره به این که در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد تعداد و نوع پرونده های انرژی موجود در محاکم عمومی مشخص نیست، خاطرنشان کرد: با تشکیل مجتمع های دادگاه انرژی، بانک اطلاعاتی در این زمینه ایجاد می شود که قابلیت تبادل اطلاعات در یک سیستم هوشمند یکپارچه و نظام مند را دارد.

به گفته وی علاوه بر وزارت نفت و شرکت های تابعه آن، افراد حقیقی و حقوقی نیز می توانند دادخواست های خود در زمینه انرژی را به این مجتمع ها ارائه دهند.