آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۵
بخشش
۱۴

مشاوره گروه خانواده

سوالات خود را هر روز از ساعت 11 تا 12 یا 16 تا 17 با تلفن 88757758 با مشاوران در میان بگذارید و پاسخ ها را در روزهای یکشنبه و سه شنبه در همین صفحه بخوانید.

ابوالحسنی 30 ساله از کرج

مدت 6 سال است با همسرم ازدواج کرده ام. یک سال بعد از شروع زندگی مان دچار مشکل شدیم و همسرم مدام به من شک می کند. تلفن همراهم را چک می کند و رفت و آمدهایم را زیر نظر می گیرد. این مسئله باعث شده است تا بحث و تنش در زندگی مان به وجود آید. علت شک و تردیدهای او را نمی دانم و هر چه تلاش می کنم در کلاس های روانشناسی و مشاوره شرکت کند علاقه ای به شرکت در این جلسات ندارد. لطفا راهنمایی ام کنید؟

دکتر مهدی زارع بهرام آبادی

با توجه به اینکه بعد از یک سال از شروع زندگی تان با این مسئله مواجه شده اید و از ابتدای آشنایی و هسته اولیه زندگی رفتارهای ناشی از سوء ظن در میان شما شکل گرفته ممکن است به صورت یک بیماری پنهان بوده که بعد از مدتی آشکار شده است.

یکی دیگر از علل ممکن است تغییرات رفتاری شما در زندگی باشد و این تغییرات است که باعث نگرانی همسرتان شده است.

باید بررسی شود اگر به خاطر تغییر رفتار و رویه در ارتباطات، تعاملات و معاشرت با اطرافیان همسرتان را ناراحت کرده اید و ذهن او را به سمت تردید کشانده اید بهترین راهکار و پیشنهاد این است اگر به مشاوره می روید و همسرتان حاضر به مشارکت در مشاوره و جلسات گفت وگو نیست می بایست به همسرتان پیشنهاد دهید از کسی مشاوره بگیرید که او معرفی می کند و انتخاب روانشناس به عهده همسرتان باشد تا اطمینان حاصل کند که مشاور مورد نظر قابل اعتماد است و هر آنچه را نیاز است در اختیار او قرار دهید.