آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۷
راهبرد فرهنگی
۱۸

فعالیت های بین المللی

موقعیت جغرافیایی فرهنگسرای نیاوران موجب نزدیکی این مرکز به برخی از سفارتخانه هاست و از این جهت می تواند تاثیر زیادی در مبادلات و ارتباطات متقابل فرهنگی و هنری داشته باشد. برگزاری نمایشگاه «تاثیر ایرانیان بر فرهنگ و هنر اروپا» که با مشارکت اتحادیه اروپا و سفارتخانه های 20 کشور اروپایی در این فرهنگسرا برگزار شد نشان دهنده اهمیت این مرکز برای سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای خارجی است.

همچنین سال گذشته هفته فرهنگی کشور چین با مشارکت سفارت جمهوری خلق چین و ویژه برنامه روز کودک لهستان نیز در این فرهنگسرا برگزار شد. پیش از این نیز هفته های فرهنگی کشورهای آذربایجان و افغانستان در این فرهنگسرا برگزار شده و به نظر می رسد با توجه به امکانات این مجموعه امکان برگزاری هفته های فرهنگی و هنری کشورهای دیگر نیز در این مکان وجود دارد.

فعالیت های جاری در فرهنگسرای نیاوران که تنها فرهنگسرای دولتی پایتخت به شمار می رود با فعالیت های برخی دیگر از فرهنگسراها و خصوصا مراکز فرهنگی مرتبط با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران کاملا متفاوت است به طوری که می توان این فرهنگسرا را یکی از مراکز فرهنگی ملی کشور دانست که محدود به یک شهر و یا استان نبوده و نیست.