آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۸۱۷
بازار دیجیتال
۲۵
روی خط

رکورد خرید آنلاین شکسته شد

ارائه دهندگان خدمات فروش آنلاین هفته گذشته شاهد رکوردشکنی بی سابقه ای بوده اند. به گزارش وی تری، تحلیلگران می گویند در هفته گذشته درآمد سایت های فروش الکترونیک کالااز مرز 7 میلیارد دلار گذشت که تاکنون هرگز سابقه نداشته است.

یافته های موسسه تحقیقاتی Comccore نشان می دهد که میزان صرف هزینه برای خرید آنلاین در فصل خرید کریسمس از مرز 35 میلیارد دلار خواهد گذشت که این رقم نسبت به سال قبل13 درصد افزایش نشان می دهد. این رشد همچنین بیانگر افزایش اقبال عمومی به روش های خرید الکترونیک و اطمینان عمومی مردم به این شیوه است.

در هفته گذشته میزان خریدهای آنلاین در برخی روزها به تنهایی از مرز یک میلیارد دلار گذشته که این امر هم تاکنون بی سابقه بوده است. به عنوان مثال در روز 17 دسامبر رکورد 25/1 میلیارد دلاری در این زمینه ثبت شده است.

کارشناسان می گویند یک علت این استقبال تخفیف های بی سابقه مدیران این وب سایت ها است که در شرایط رکود اقتصادی تلاش می کنند به هر نحو ممکن کاربران را به خرید تشویق کنند. البته این رشد نسبت به ایام تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا کمتر است. در این روز در سال جاری خرید الکترونیک نسبت به سال 2011 حدود 32 درصد افزایش یافت.