آرشیو چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۲
فرهنگ و هنر
۵

با وجود توافق وزیر ارشاد، شهردار تهران و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این سینما همچنان تحریم است

مناقشه سینماگران بر سر سینما آزادی ادامه دارد

در حالی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مذاکره ای با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به منظور پایان یافتن مشکلات اخیر سینمای آزادی به توافق رسیدند؛ اعضای شورای صنفی نمایش، جمعی از سینماداران، پخش کنندگان و تهیه کنندگان سینمای ایران با انتشار یک نامه بر مواضع پیشین خود بر تحریم این سینما تاکید دارند.

به گزارش جام جم، حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش در این باره به مهر گفت: ظاهرا وزیر ارشاد با حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و شهردار تهران در ارتباط با مشکل سینما آزادی جلسه داشتند. ماحصل این گفت وگوها نامه ای بوده که به ریاست سازمان سینمایی ارائه شده و وی نیز این نامه را برای تجدیدنظر در تحریم سینما آزادی در اختیار شورا قرار داده است.

کاوش ادامه داد: ما در ابتدا این نامه را برای حل مشکل سینما آزادی از طرف وزیر پذیرفتیم. اما پس از آن موضوع را با حضور اعضای انجمن سینماداران، نمایندگانی از دفاتر پخش و اعضای اتحادیه تهیه کنندگان مطرح کرده و نظرات را جمع کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با وجود احترام به نظرات وزیر و رئیس سازمان سینمایی، با توجه به شرایطی که وجود دارد هیچ امکان تجدیدنظری درباره سینما آزادی وجود ندارد. بیانیه ای نیز در این رابطه بزودی منتشر می شود.

از سوی دیگر علی سرتیپی، مدیرعامل فیلمیران هم با اشاره به تحریم سینماهای حوزه هنری از سوی برخی پخش کنندگان بخش خصوصی به ایرنا گفت: طی جلسه ای با پخش کنندگان بخش خصوصی، مقرر شد که این شرکت ها، سینماهای حوزه هنری را تحریم کنند.

او با اشاره به این که 15 شرکت سینمایی دست به تحریم سینماهای حوزه هنری زده اند، گفت: بر اساس این تصمیمات، شرکت های پخش کننده خصوصی از این پس فیلمی را در سینماهای حوزه هنری پخش نخواهند کرد و قراردادی را برای اکران فیلمی برای نمایش عمومی در سینماهای حوزه هنری منعقد نمی کنند.

سرتیپی به دلایل این تحریم اشاره کرد و افزود: این تصمیم به علت اکران نکردن برخی فیلم های سینمایی در سینماهای حوزه هنری از ابتدای امسال تاکنون از سوی پخش کنندگان بخش خصوصی اتخاذ شده است.