آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱، شماره ۵۲۶۴
سیاسی
۲

مهدی کلهر: روابط عمومی ها با گزینش صحیح اطلاعات خدمات دولت را تبیین کنند

گروه سیاسی مهدی کلهرمشاورسابق رئیس جمهوری تاکید کرد: روابط عمومی ها باید با استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی (نرم خبر) و گزینش اطلاعات مفید، عملکرد دولت را با زبان شیوا به مردم ارائه دهند.

وی شنبه شب در همایش «اطلاع رسانی ویژه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی» درمحل استانداری خوزستان، افزود: امروز، عصر ارتباطات و به تعبیرکلی تر عصر هنر است و بشر با انبوه داده ها و آبشار اطلاعات مواجه است؛ بنابراین باید اطلاعاتی را برگزینیم که درگوشه قلب مخاطب بنشیند. اطلاعاتی به نفع است که به طبع بنشیند. وی به عناصر و ارزش های خبری یک رویداد اشاره کرد و گفت: در ارتباط با خدمات دولت، گزارش های توصیفی توام با آمار مقایسه ای ازخدمات زیربنایی و عام المنفعه برای آگاهی مردم ارائه دهید.

وی افزود: در این گزارش ها سعی کنید ارزیابی مردم را ضمیمه کنید؛ مثلا در زمینه احداث بزرگراه ها و جاده های مواصلاتی در خوزستان، اظهارات خود مردم و رانندگان نسبت به کاهش ترافیک و تصادفات را منعکس و مستندسازی کنید. مشاور رسانه ای سابق رئیس جمهوری تاکید کرد که روابط عمومی ها درمستند سازی خدمات دولت، فضای طرح سوال و جواب مردمی را فراهم سازند.