آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱، شماره ۵۲۶۴
ورزشی
۲۵
یادداشت

جذب اسپانسر، راه برون رفت کشتی تهران از بحران

علی اکبر دودانگه

هیات کشتی استان تهران که روزهای افول را در این رشته طی می کند، از بلاتکلیفی خارج شده است. هدایت این هیات به نقی کلانتری سپرده شد، کسی که کشتی را خوب می شناسد و اهل خطه مازندران است. کارنامه درخشان و سابقه مدیریت او در این خطه نشان از درایت او دارد و با آمدنش امید به زنده شدن کشتی استان تهران زیاد شده است.

شاید این شائبه پیش آید که آیا در تهران قحط الرجال کشتی است؟ از یک طرف باید گفت شاید این طور نباشد و شاید هم قحط الرجال باشد، ولی بحث این است فرقی نمی کند که فردی که بر مسند سرپرستی کشتی استان تهران نشسته است از خود این استان نیست، مهم این است که بتواند کار کشتی را در این استان به خوبی پیش ببرد و مهمتر این که بتواند ضمن مدیریت و شناختن ورزش اول کشور، بودجه جذب کند.

اکبرنژاد رئیس سابق فردی درس خوانده بود و قهرمان. او مدیر هم بود، ولی وقتی بحث مالی و کمبودها پیش آمد، او صحنه را ترک و استعفا کرد.

کشتی استان بزرگی چون تهران نیاز به بودجه ای کلان دارد و با اکتفا کردن به بودجه ای که اداره کل تربیت بدنی تهران یا حتی استانداری اختصاص می دهند، نمی توان کاری از پیش برد و بنابراین نیاز به مدیری قوی است که بتواند اسپانسر و حمایت کننده مالی جذب کند و این قدرت توان را در کلانتری با سابقه موفق در مدیریت می بینیم و امیدواریم که وی بتواند این مشکل بزرگ را از پیش رو بردارد و هیاتی را که 5/1 سال بی صاحب و کشتی اش به واقع تعطیل بود، نجات دهد.

مربی کشتی