آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۷
اقتصاد
۴

کمبود بنزین سوپر جایگاه ها رفع شد

مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تشریح دلایل سهمیه بندی عرضه بنزین سوپر در جایگاه ها، از افزایش عرضه و توزیع این فرآورده نفتی در کلانشهرهای کشور خبر می دهند.

به گزارش مهر، با افزایش تعداد خودروهای لوکس در کلانشهرهای کشور، تقاضا برای خرید بنزین سوپر هم در شهرهای بزرگ از ابتدای سال جاری تاکنون، با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.این در حالی است که در

یک هفته گذشته عرضه بنزین سوپر در برخی جایگاه های کشور با کاهش روبه رو شده است و بویژه در جایگاه های شمال شهر تهران اکثر جایگاه ها بنزین سوپر را عرضه نمی کنند.

مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تائید کاهش عرضه بنزین سوپر افزود: این کاهش عرضه مقطعی و موقتی است و بزودی عرضه بنزین سوپر در جایگاه ها افزایش می یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که در حال حاضر تقاضا برای خرید بنزین سوپر در کلانشهرهای کشور بیش از شهرهای کوچک است، تصریح کرد: از این رو تمهیداتی برای عرضه بیشتر این فرآورده نفتی در جایگاه شهرهای بزرگ اندیشیده شده است.

کشکولی با یادآوری این که از روز گذشته دستوراتی برای عرضه بیشتر بنزین سوپر در جایگاه های تهران و برخی از کلانشهرها صادر شده است، بیان کرد: بزودی عرضه این محصول نفتی به حالت عادی بازمی گردد.

ناصر رئیسی فرد، رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت سراسر کشور هم با اعلام این که از روز گذشته عرضه بنزین سوپر در جایگاه های تهران بویژه شمال شهر افزایش یافته است، گفت: بر این اساس جلساتی هم با مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش نفتی برگزار شده است.وی با تاکید بر این که همواره در ماه های پایانی سال شاهد افزایش تقاضا برای خرید بنزین سوپر در جایگاه ها هستیم، تاکید کرد: بر این اساس کاهش عرضه در شهرهای کوچک با توجه به پایین بودن تعداد خودروهای لوکس، مشکلی ایجاد نمی کند.