آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۷
سلامت
۱۶

خبر سلامتی

راهکارهای مقابله با سرمای زمستان

هوای سرد زمستان باعث می شود در بیشتر ساعات شبانه روز احساس سستی، خستگی و سرما داشته باشیم، اما با رعایت چند نکته ساده می توانیم در این فصل سرد خود را گرم نگه داریم و انرژی مان را برای انجام کارهای روزمره با توان بهتر حفظ کنیم. به گزارش ایسنا، محققان کانادایی توصیه هایی برای گرم نگه داشتن خود در فصل سرد زمستان ارائه داده اند که عبارت است از:

لباس گرم و مناسب و کافی بپوشید. هرچه سطح بیشتری از پوست تان در تماس با هوای سرد باشد، بیشتر احساس سرما می کنید به همین دلیل توصیه می شود چند لایه لباس گرم روی هم بپوشید و حتما دستکش و جوراب پشمی و ضخیم نیز به تن کنید.

انتخاب و مصرف مواد غذایی سالم و نوشیدنی های گرم از نکات مهم برای گرم نگه داشتن بدن در فصل سرماست.

در زمستان ورزش را ترک نکنید چون تحرک کافی در این فصل برای تامین گرما و حفظ تعادل دمای بدن ضروری است. ورزش خون تازه را به عروق می فرستد و به گرم شدن پوست کمک می کند.

هنگام خواب نیز حتی اگر از پتوی گرم و ضخیم استفاده می کنید، جوراب بپوشید تا گرمای بدنتان حفظ شود.

ممنوعیت ورزش سنگین برای بیماران دچار دردهای عضلانی

رئیس انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به این که موثرترین اقدام در درمان سندروم فیبرومیالوژی یا درد عضلانی منتشر، انجام ورزش های هوازی و کششی است که به صورت تدریجی صورت می گیرد، هشدار داد: این بیماران از انجام ورزش شدید در آغاز ابتلاخودداری کنند، زیرا ورزش سنگین علائم فیبرومیالوژی را تشدید می کند.

دکتر سیدمنصور رایگانی در گفت وگو با ایسنا، افزود: درد عضلانی منتشر یا فیبرومیالوژی، دردی است که به صورت عمومی تمام بدن را فرا می گیرد و با اختلال خواب، اختلالات گوارشی و برخی تنش های عصبی از قبیل اضطراب و افسردگی همراه است و حداقل چهار ماه ادامه می یابد.