آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۳
ایران
۱۵

برای کاهش تصادفات جاده ای

شترهای سیستان به گردن آویز شبرنگ مجهز می شوند

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از علل بروز حوادث جاده ای برخورد خودرو ها با شتر بوده که در این راستا با همکاری امور عشایر 15 هزار نفر شتر شناسایی شده که باید به گردن آویز شب رنگ مجهز شوند.

به گزارش ایسنا، محمود میری طی جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل جاده ای در استانداری سیستان و بلوچستان افزود: اداره کل راه و شهرسازی نسبت به نصب علائم هدایت مسیر و کیلومتر شمار در نقاط مختلف محور های استان و خط کشی محور ها اقدام می کند. وی یکی از علل بروز حوادث را برخورد خودرو ها با شتر عنوان و بیان کرد: در این مورد باید شتر های موجود در حواشی جاده ها به کمک اداره امور عشایر شهرستان ها مشخص شده و اداره راه و شهرسازی نسبت به تهیه و توزیع گردن آویز اقدام کند.

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: 15 هزار نفر شتر با همکاری امور عشایر شناسایی و مقرر شده تا یک ماه آینده این گردن آویز های شبرنگ با همکاری این دستگاه بر گردن شترها نصب شود، البته بخشی از این طرح در ایرانشهر اجرا شده است.

میری رویت هر نفر شتر را تا شعاع 50 متری از محورهای تعریف شده، تخلف عنوان کرد و گفت: در صورت مشاهده شتر تا شعاع 50 متری از محور های تعریف شده، پلیس راه و راهداری با هماهنگی دادستان صورتجلسه تنظیم و نسبت به ضبط شتر اقدام می کنند.