آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

سرزمین کهن به اصلاحات نیاز دارد

علی دارابی، معاون سیما با اشاره به اصلاحاتی که باید در فاز اول و دوم سریال «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی اعمال شود، این سریال را اثر خوبی ذکر کرد و گفت: قرار است این سریال سال آینده پخش شود.

به گزارش مهر،دارابی درباره تولید و پخش سریال «سرزمین کهن» گفت: این سریال پیش از ورود من به معاونت سیما تصویب شده بود. با این حال فاز یک و دو آن به لحاظ برخی روایت های تاریخی نیاز به اصلاحاتی دارد که برای انجام آن با نویسنده و کارگردان به توافق رسیده ایم.

معاون سیما درباره دلیل آغاز نشدن فاز سه این سریال گفت: اصلاحات لازم برای فاز یک و دو مشخص شده و بزودی انجام می شود. بعد از آن تصویربرداری فاز سه آغاز خواهد شد.

دارابی اظهار امیدواری کرد «سرزمین کهن» به عنوان یکی از سریال های خوب تلویزیون سال 92 از شبکه سه پخش خواهد شد. فیلمنامه سرزمین کهن حوادث مهم تاریخ معاصر ایران را از سال 1320 تا بهمن 1357 روایت می کند.

شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، ثریا قاسمی، الهام حمیدی، حسین محجوب، پژمان بازغی، بیتا فرهی، جعفر دهقان، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، علی شادمانی، محسن تنابنده و حسن پورشیرازی بازیگران اصلی سریال سرزمین کهن هستند.

نیمه دوم سال 87 بود که محمد مسعود، مجری طرح و تهیه کننده سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی از آغاز تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در سه فاز خبر داد؛ سریالی که تصویربرداری آن یک سال بعد برای ساخت دکور متوقف شد و با گذشت 14 ماه که از اتمام ساخت فاز اول این مجموعه گذشت اعلام شد، تصویربرداری فاز دوم مجموعه دی 89 آغاز خواهد شد.