آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۴
حوادث
۱۹

انفجار مواد شیمیایی در خیابان پیروزی تهران با یک کشته

صبح دیروز انفجار مواد شیمیایی در یک منزل مسکونی دو طبقه در شرق پایتخت سبب مرگ یک جوان شد.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفت: حادثه انفجار ساعت 9 و 51 دقیقه صبح روز گذشته به 115 اطلاع رسانی و در پی آن چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه در خیابان پیروزی، خیابان پرستار شمالی اعزام شد.

وی افزود: عوامل اورژانس پس از حضور در محل متوجه شدند یک مرد سی​وپنج ساله بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده و سه نفر نیز در پی این انفجار مصدوم شده اند.

عباسی خاطرنشان کرد: یک پیرزن و مردی پنجاه ساله در پی این حادثه دچار شوک شده بودند که توسط تکنیسین های اورژانس در محل مداوا شدند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به مصدوم شدن زن بیست و یک ساله ای در این حادثه نیز گفت: این زن در حال عبور از محل بوده که در پی انفجار به دلیل ضربه و موج گرفتگی مصدوم شده بود که عوامل اورژانس وی را به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل کردند.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، علت انفجار در این منزل را وجود مواد شیمیایی که از آن برای ساخت مواد محترقه در شب چهارشنبه سوری استفاده می شود، اعلام و تصریح کرد: این حادثه در ساعت 9 و 51 دقیقه به 125 اطلاع داده شده و در پی آن آتش نشانان 4 ایستگاه 48، 24، 31 و 60 همراه گروه نجات 11 و «هذمت» (گروه حوادث شیمیایی) به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان این که شدت حادثه در پارکینگ این خانه دو طبقه به حدی بود که در ورودی خانه از جا کنده و به آن سوی کوچه پرتاب شده بود، گفت: همچنین موج انفجار سبب شکسته شدن شیشه منازل اطراف شد.