آرشیو چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۸
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

بازگشت جری لوئیس پس از 17 سال

آزاده کریمی

تابستان امسال وقتی «جری لوئیس» هشتادوشش ساله را بیهوش از مراسم قدردانی از تام کروز، به بیمارستان منتقل می کردند، کمتر کسی فکر می کرد او دیگر بتواند جلوی دوربین فیلمبرداری ظاهر شود.

این بازیگر و کارگردان قدیمی سینما که مبتلابه بیماری ضعف عضلانی است، قرار است بزودی در یک فیلم درام بازی کند.

بله، جوزف لویچ یا همان جری لوئیس ستاره کمدی دهه های 50 و 60 پس از 17سال دوری از سینما، به دنیای پروسوسه بازیگری باز می گردد. او که پس از بازی در فیلم «استخوان های خنده دار» (1995) بر پرده سینما ظاهر نشد، سال ها مردم دنیا را با شوخی ها و دیالوگ های خنده دارش به وجد آورده است. مردم ایران جری کمدین را با صدای مرحوم حمید قنبری و فیلم هایی چون «عیالوار» و «نابغه» می شناسند. لوئیس اگر چه به لحاظ بازیگری به سمت تیپ می رود تا شخصیت، ولی در ارائه نقش آدمی نادان و دست و پاچلفتی که در موقعیت های گاه خطرناک قرار می گیرد، در ذهن تماشاچی ماندگار شده است.

این بازیگر که به استفاده از تمامی عضلات صورتش معروف شد، با تا به تا کردن چشم هایش، دندان های بزرگ مصنوعی که به دهان می گذاشت، دنیایی از خنده و شادی را به ارمغان می آورد.

بازگشت او به دنیای بازیگری در حالی که افزایش وزن پیدا کرده و چین و چروک مانع دیده شدن حرکات عضلات صورتش می شود، باید دیدنی باشد. شاید او دیگر نتواند در قالب یک کمدین جدی و موفق در فیلم ها جا بگیرد، ولی قطعا زنده شدن برخی خاطرات و نوستالژی ها باعث می شود تا نسلی که با کمدی های او زندگی کرده و خندیده، یک بار دیگر پای فیلم های او بنشیند.