آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۸
سیاست
۳

خبر

آمادگی مصر برای میزبانی نشست 1+5|به گزارش ایسنا، شبکه پرس تی وی به نقل از خالد السعید رییس دفتر حافظ منافع مصر در تهران گفت که قاهره آماده میزبانی مذاکرات هسته یی بین ایران و کشورهای غربی و میانجیگری برای حل موضوع هسته یی ایران است. وی تاکید کرد مصر از حق ایران برای دستیابی به تکنولوژی هسته یی صلح آمیز حمایت می کند. همچنین گفت وگوها باید تنها راه برای حل مشکلات موجود بین ایران و غرب باشد. رییس دفتر حافظ منافع مصر در تهران درباره سفر رییس جمهور ایران به مصر در ششم و هفتم فوریه نیز گفت که این سفر به دعوت رسمی محمد مرسی، رییس جمهور مصر برای حضور در کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی است.

مخالفت امریکا با آزادی عطاردی|کاظم سجادی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در گفت وگو با فارس از مخالفت دولت امریکا با آزادی «عطاردی» استاد دانشگاه شریف به قید وثیقه و مراجعت موقت وی به ایران برای شرکت در مراسم ازدواج دخترش خبر داد.

سفر لاریجانی به سودان|رییس مجلس شورای اسلامی از امروز برای شرکت در هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی، در سودان حضور دارد. به گزارش مهر، این اجلاس به مدت دو روز در خارطوم، پایتخت سودان، برگزار می شود. گفتنی است مساله سوریه و مالی در این اجلاس بررسی می شود.

توصیه کارشناسان به اوباما برای سفر به تهران| ایرنا به نقل از کارشناسان موسسه کارنگی گزارش داد که آنها به باراک اوباما،رییس جمهور امریکا با توجه به اختلافات موجود به وی توصیه کرده اند به ایران سفر کند.