آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۸
صفحه آخر
۱۶
چهره روز

تجلیل از مسعود کیمیایی

قلمی به نام و نشان خالق قیصر

پس از چهره هایی همچون داریوش شایگان، بهاءالدین خرمشاهی، مسعود کیمیایی هم قلم زرین «یورو پن» را دریافت کرد. طی مراسمی صمیمانه و با حضور علی دهباشی و علی گلستانی، مدیر یوروپن، این قلم به مسعود کیمیایی اهدا شد.

یوروپن پیش از این در کنار تجلیل از اهالی فرهنگ و هنر ایران، قلمی در تعداد بسیار محدود به نام منشور کورش تولید کرده بود که یک نمونه آن در موزه انگلیس (British Museum) است.

علی دهباشی درباره فلسفه اهدای این قلم گفت: «پیش از این دلیل تولید قلم های حافظ، فردوسی و خیام این بود که به مشاهیر ایرانی احترام گذاشته شود. حدود 50 شخصیت انتخاب شده اند تا به نوعی قلم های یادبودی برای آنها ساخته شود. در واقع از هر قلم دو نسخه ساخته شده یکی برای خود آن چهره و دیگری برای موزه یوروپن. این قلم تاکنون به چهره های فرهنگی بزرگی همچون داریوش شایگان، عزت الله فولادوند، بهاءالدین خرمشاهی، آیدین آغداشلو، هوشنگ ظریف و... که در عرصه های مختلف فرهنگی از مشاهیر محسوب می شوند، اهدا شده است.

علی دهباشی سردبیر بخارا درباره دلیل انتخاب و اهدای این قلم به مسعود کیمیایی گفت: کیمیایی فیلمساز بزرگ و نویسنده و شاعری است که به دلیل سابقه طولانی در عرصه نوشتن و تاثیری که در فرهنگ ایران داشته برای دریافت این قلم انتخاب شده است.