آرشیو دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۸۵۰
فرهنگ و هنر
۳۲

گلاب آدینه، اکبر زنجانپور و مریم سعادت در نمایش «شب سمور»

نمایش «شب سمور» با کارگردانی محمد حاتمی و نویسندگی علیرضا نادری، محمدامیر یاراحمدی و نیما نادری فروردین ماه سال 92 در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر،حاتمی درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر و تولید و اجرای نمایش «شب سمور» گفت: این نمایشنامه دارای سه اپیزود است که توسط سه نمایشنامه نویس نوشته شده اند. علیرضا نادری، محمدامیر یاراحمدی و نیما نوروزی به ترتیب اپیزودهای اول تا سوم نمایشنامه «شب سمور» را نوشته اند.

وی درباره داستان این اثر نمایشی افزود: این نمایشنامه که سه دوره تاریخی را در بر می گیرد، کنکاش درونی سه آدم در سه برهه تاریخی زمان ناصرالدین شاه، دوران پهلوی و زمان حال است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره گروه بازیگری و عوامل نمایش «شب سمور» گفت: در این اثر نمایشی در هر اپیزود یک بازیگر به ایفای نقش می پردازد. گلاب آدینه، اکبر زنجانپور و مریم سعادت به ترتیب بازیگران اپیزودهای اول تا سوم «شب سمور» هستند.

حاتمی با اشاره به آغاز تمرینات نمایش «شب سمور» درباره زمان و مکان اجرای این نمایش یادآور شد: قرار است نمایش «شب سمور» را از 18 فرودین ماه سال 92 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببریم.

علیرضا نادری نیز که از نمایشنامه نویسان مطرح و شناخته شده تئاتر ایران است تا به حال نمایشنامه های متعددی را تولید و اجرا کرده است که آخرین تجربه وی اجرای نمایش «کوکوی کبوتران حرم» در سال 87 بوده است. طی این سال ها نمایشنامه جدیدی از نادری بر صحنه تئاتر اجرا نشده و نمایشنامه «شب سمور» جدیدترین اثری است که از این هنرمند با سابقه تولید و اجرا خواهد شد.

محمد حاتمی نیز علاوه بر ایفای نقش در نمایش های متعدد کارگردانی آثاری همچون «پروانه های آسیایی» و «مرثیه خواب» را در کارنامه کاری خود دارد. وی همچنین در آثار تلویزیونی و سینمایی متعدد در مقام بازیگر حضور داشته است.