آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۱۶۶۵
سیاست
۳

حمیدرضا پشنگ، دبیر اول کمیسیون عمران مجلس

مصلحت کشور در پرونده روزنامه نگاران بازداشتی رعایت شود

خبر بازداشت روزنامه نگاران به شهر شما هم رسیده؟

بله، حوزه انتخابیه بودم اما خبر دستگیری ها را شنیده ایم.

آیا مجلس در این زمینه پیگیری خواهد کرد؟

حتما، در این هفته یکی از مسایلی که کمیسیون های مربوط به آن خواهند پرداخت، همین مساله دستگیری ها خواهد بود که در هفته وحدت و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اتفاق افتاده و ما را نگران کرده است. علاوه بر این ما در هفته وحدت بودیم و میلاد حضرت پیامبر (ص) و روا نبود که در کنار چنین رخدادهای مثبتی، گروهی از خانواده ها را در آستانه نوروز نگران و به هم ریخته کنیم. به هر شکل دستگیری روزنامه نگاران رخداد مثبتی نیست. احتمال زیادی وجود دارد که دشمنان ما از این اقدام سوءاستفاده کنند. دوستان مسوول این پرونده می توانستند خبرنگاران را یکی یکی به بخش های موردنظر فراخوانده و آنها را نسبت به مساله مطلع می کردند. دین اسلام دین شفقت و رحمت است، خیلی ها اعلام کرده بودند که شاید برخی خبرنگاران نادانسته در مسیر رسانه های بیگانه قرار گرفته اند، این ماجرا که نیاز به دستگیری ندارد. آنها باید از طریق همین دوستان در جریان کار قرار می گرفتند.

شیوه دستگیری ها را چطور ارزیابی می کنید؟

به نظرم بهتر این بود که به جای ورود مسوولان به روزنامه و دستگیری خبرنگاران تمهیداتی اندیشیده می شد که ابتدا به این افراد تذکر می دادند. به هر شکل انتشار خبر دستگیری برخی روزنامه نگاران، افکار عمومی جامعه را در آستانه برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب تحت تاثیر قرار داده و نکته مثبتی برای جامعه به همراه نخواهد داشت. ما از دو طرف اصلاح طلب و اصولگرا انتظار داریم که در این شرایط حساس جامعه، مصلحت کشور در پرونده روزنامه نگارهای بازداشتی رعایت شود.

انتظارتان از مسوولان پرونده دستگیری روزنامه نگاران چیست؟

امیدوارم روند رسیدگی به این پرونده هرچه سریع تر وارد مرحله نهایی شده و روزنامه نگاران بازداشت شده آزاد شوند و تدابیری اتخاذ شود که خروجی آن به سوءاستفاده دشمنان نظام و انقلاب منجر نشود.