آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۶
سیاسی
۲

معاون سیاسی وزیر کشور:تشکل تجمیعی نداریم

معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر این که تشکل ها برای فعالیت سیاسی خود باید از وزارت کشور مجوز بگیرند، گفت: برای فعالیت سیاسی تشکلی که دارای مجوز نیست، شرط و شروط می گذاریم.

به گزارش مهر، صولت مرتضوی در حاشیه نشست مشترک معاونان وزارتخانه های کشور، امور خارجه و دفاع در جمع خبرنگاران درخصوص لغو کنگره اصلاح طلبان گفت: هر تشکلی که چارچوب داشته باشد، کسی مانع فعالیت آن نخواهد شد. وی افزود: همچنان که چند وقت پیش کنگره حزب مردم سالاری برگزار شد، بنابراین کسی مانع اصلاح طلبان نشده است.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که گفته شده کنگره اصلاح طلبان به دلیل شرط و شروط وزارت کشور لغو شده است، تصریح کرد: برای تشکلی که دارای مجوز نیست، شرط و شروط می گذارند.

وی گفت: ما تحت عنوان مجموعه اصلاح طلبان تشکلی نداریم، بنابراین اگر چند حزب بخواهند فعالیت کنند باید مجوز بگیرند. ما چیزی تحت عنوان تشکل های تجمیعی نداریم.

معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چرا جبهه پایداری با وجود این که تشکل ندارد اما فعالیت سیاسی انجام می دهد، گفت: هر تشکلی که بخواهد فعالیت کند، باید مجوز داشته باشد و جبهه پایداری برای همایش بیست و ششم خود تقاضای مجوز نکرده است و ما تنها به تشکل هایی که مجوز دارند، اجازه فعالیت می دهیم.