آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۷
صفحه آخر
۱۲
خبر

حیوانات هم لهجه دارند

به گفته استادان صداشناسی دانشگاه لندن صدای گاوها بر اساس موقعیت مکانی که در آنجا پرورش می یابند متفاوت است. در حقیقت تفاوت حیوانات از نظر ادای کلمات شبیه به تفاوت انسان هایی است که بر حسب محل زندگی شان روش های مختلفی را برای ادای کلمات در نظر می گیرند.

از این رو گفته می شود همان طور که افراد ساکن مناطق مختلف لهجه بخصوصی دارند حیوانات نیز دارای یک لهجه بخصوص هستند. علاوه بر آنچه در مورد گاوها دیده شده است پرنده ها نیز بر اساس محل زندگی شان لهجه بخصوصی دارند و این موضوع موجب می شود آواز پرندگان یک گونه براساس محل سکونتشان با هم متفاوت باشد. از این رو وقتی برای نخستین بار کشاورزان از وجود تفاوت هایی در صدای گله گاوها صحبت کردند این موضوع برای محققان و دانشمندان چندان متعجب کننده نبود.

گاوها وقتی از یک گله به گله دیگری منتقل می شوند به سرعت تحت تاثیر دیگر گاوهای گله قرار گرفته و تغییر لهجه می دهند. این لهجه برگرفته از ارتباط نزدیک کشاورزان با گله گاوهاست که می تواند نحوه ادای صداهای مختلف را تحت تاثیر قرار دهد. ما انسان ها وقتی از بدو تولد آموزش زبان را آغاز می کنیم سعی می کنیم از پدر و مادرمان تقلید کنیم و به همین دلیل در میان همه فرزندان یک خانواده لهجه بخصوصی وجود دارد. حیوانات اهلی نیز برای این کار از انسان هایی که در نزدیک آنها باشند تقلید می کنند و از این رو همه آنها لهجه بخصوصی دارند. /