آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۸۶۹
بازرگانی
۵

تلاش برای کاهش قیمت پسته

رییس انجمن پسته ایران از کاهش مجدد قیمت پسته خبر داد.

محسن جلال پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت پسته تا پایان امسال بین 10 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت. وی افزود: در حال حاضر پسته مورد نیاز بازار داخلی به خوبی تامین شده است و همه فروشگاه های عرضه مستقیم در حال فروش پسته هستند.

رییس انجمن پسته ایران ادامه داد: پسته هر کیلو 30 هزار تومان به گونه مناسبی در کشور توزیع شده و هم اکنون در حال فروش است و صادرات آن نیز به روال خود و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است. وی تصریح کرد: هم اکنون 60 تا 70 هزار تن پسته در کشور ذخیره شده است که پیش بینی می کنیم حداکثر 10 هزار تن در دوره محصولی در کشور مصرف می شود و باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا مابقی آن را صادر کنیم.

جلال پور بیان کرد: افزایش قیمت دلار و همچنین افزایش قیمت جهانی خشکبار از جمله پسته، مهم ترین دلایل افزایش قیمت این محصول در داخل کشور بوده است. وی عنوان کرد: به دنبال کاهش بیشتر قیمت پسته هستیم و با توجه به نیاز بازار و همچنین تقاضای موجود، پیش بینی می کنیم تا 25 اسفند ماه، شاهد کاهش قیمت پسته در سطح کشور باشیم.

هم اکنون قیمت پایه پسته درجه یک کیلویی 45 هزار تومان است و پسته ممتاز نیز با قیمت کیلویی 60 تا 70 هزار تومان به فروش می رسد.