آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۸۶۹
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

اصفهان قطب اصلی تولید فرش ماشینی کشور

دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: چهارمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت و کفپوش با حضور نمایندگان برندهای شاخص در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد.

رییس اتحادیه فرش ماشینی، موکت و تزئینات ساختمان اصفهان با اعلام این که اصفهان قطب اصلی تولید فرش ماشینی کشور است و رتبه اول کشور را از نظر کیفیت و تنوع تولید دارا است، اذعان کرد: استان های مرکزی، خراسان رضوی و یزد در رده های بعدی قرار دارند و کیفیت محصولات اصفهانی قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

حبیب پوستین دوز تعداد واحدهای فعال در این زمینه را بیش از 200 واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 10 واحد مجموعه های بزرگ و کلان کشور هستند.

افزایش 5 درصدی اعتبارات هزینه ای استان قزوین

دنیای اقتصاد – قزوین – مهرداد نوری: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: اعتبارات هزینه ای استان قزوین در سال جاری پنج درصد افزایش داشته است.

سیدمحمدعلی قاسمی افزود: مجموع اعتبارات هزینه ای استان قزوین در سال جاری، 67 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

وی در ادامه گفت: از اعتبارات یاد شده 45 میلیارد و 700 میلیون تومان تا پایان دی ماه تخصیص یافته و مبلغ پرداختی نیز 48 میلیارد و 368 میلیون تومان بوده که از رشد 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

پلمب 65 واحد صنفی متخلف در هرمزگان

دنیای اقتصاد – بندرعباس – علی نظری: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از پلمب 65 واحد صنفی متخلف در استان خبر داد.

سیامک نیکان افزود: این واحدهای صنفی به دنبال اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان و محتکران کالاکه از دوازدهم دی ماه آغاز شده، پلمب شدند.

وی با بیان اینکه این طرح تا نیمه اسفندماه امسال ادامه دارد، افزود: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون یک هزار و 569 پرونده با سه هزار و 771 تخلف تشکیل شده است.

نیکان ارزش این پرونده ها را هشت میلیارد و چهارصد میلیون ریال اعلام و ابراز کرد: طی این مدت 16 هزار و 352 بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است.