آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۰
ایران زمین
۱۱

گردشگری

تصویب طرح جامع گردشگری کامان و زرشک

قزوین - خبرنگار طرح جامع منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک در شورای برنامه ریزی توسعه استان قزوین به تصویب رسید.

این طرح براساس وسعتی در سطح ملی و مطابق با شرح خدمات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور تهیه وپس ازطی مراحل کارشناسی و تصویب در کارگروه های گردشگری ومسکن وشهرسازی، در شورای برنامه ریزی توسعه استان مطرح و مصوب شد.این طرح به عنوان یک سند راهبردی و مدیریتی برای پیشبرد اهداف آینده و ایجاد وحدت رویه بین دستگاه های اجرایی استان قابل استناد و بهره برداری است. اجرای مرحله اول این طرح، در محدوده ای به وسعت 350هکتار طراحی و برنامه ریزی شده و ساخت کاربری هایی از قبیل تفریحی، پذیرایی، سلامت، ورزشی و خدماتی در آن پیش بینی شده است.

جوشش دوباره چشمه زنه در شهرکرد

شهرکرد - خبرنگار چشمه زنه درهفشجان شهرکرد پس از 2سال خشکسالی، دوباره احیا شد.

این چشمه تابستان سال 89 بر اثر خشکسالی خشک شده بود که به یکباره جوشش کرد. متوسط آبدهی چشمه زنه در زمان پر آبی 39 لیتر در ثانیه است. چشمه مذکور که در کانون گردشگری زنه شهر هفشجان قرار دارد، 245 هکتار از اراضی و زمین های کشاورزی این شهر را آبیاری می کرد. جوشش این چشمه، موجی از خوشحالی را بین مردم و کشاورزان این منطقه به همراه داشت. شهر هفشجان از توابع شهرکرد و در 30 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

واگذاری اراضی غار سهولان به سازمان میراث فرهنگی

مهاباد - خبرنگار اراضی منطقه نمونه گردشگری غار سهولان در شهرستان مهاباد به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شد.

در نشست مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیسیون لوایح دولت با موضوع صدور مجوز واگذاری اراضی واقع در منطقه نمونه گردشگری غار سهولان، پس از بحث و تبادل نظر، اراضی این منطقه نمونه که 42 هکتار است و 22هکتار آن تاکنون در اختیار فرمانداری مهاباد بود به منظور انجام فعالیت های گردشگری به سازمان میراث فرهنگی واگذار شد.

منطقه غار سهولان در آذربایجان غربی، در دور اول سفر رئیس جمهوری به این استان به عنوان منطقه نمونه تصویب و اعلام شد.